ghid pentru o viaţă împlinită

Decalogul parintilor: 10 Legi pentru sanatatea copiilor

Nu exista niste reguli batute in cuie care au fost demonstrate ca sunt bune pentru sanatatea copiilor... Totusi, exista cateva reguli simple, obisnuite dar de mare efect atunci cand vine vorba de bunastarea celor mici. Descopera si tu care sunt ele.

O zi buna incepe cu micul dejun

Ca micutul tau sa inceapa ziua in forta, el are nevoie sa ia micul dejun. Dupa o noapte de somn, nivelul de energie din organism la fel ca o masina care ramane fara combustibil. Nimeni nu pleaca la drum fara carburant, asa-i? La fel trebuie sa procedam si in cazul nostru si a-l copiilor nostri: sa mancam dimineata. Puteti incerca sa ii dati celui mic cereale cu lapte si fructe, paine integrala, etc.

Varietate in mancare

Pentru a se dezvolta armonios, organismul celor mici are nevoie de multe substante si multi nutrienti care se gasesc intr-o paleta foarte mare de alimente. Cheia succesului este sa ii diversificati meniului copilului in asa fel incat sa includeti cate putin din toate. Incercati sa il faceti sa consume cel putin un ou pe saptamana, cate doua pahare de lapte zilnic, cel putin doua fructe in fiecare zi, o portie de peste o data la cateva zile, o portie de legume zilnic, o bucatica de 200 de grame de carne o data pe zi (sau la doua, sau la trei), o portie de cereale pe zi etc. In acest fel, nu numai ca cel mic va primi tot ce are nevoie pentru a se dezvolta, dar va si invata gustul variat al mancarii.

Cel putin o masa pe zi in familie

Masa este un moment frumos in jurul careia se pot strange membrii unei familii si isi pot petrece timpul impreuna. Incercati sa faceti din masa un obicei de familie si sa mancati cel putin o data pe zi toti. Nu numai ca veti avea timp sa comunicati, dar ii veti stabili celui mic si regula meselor zilnice.

Multe fructe si multe legumeDecalogul parintilor: legi pentru sanatatea copiilor

Da, copiii au nevoie de fructe si legume proaspete pentru a se mentine sanatosi asa ca nu va sfiiti sa le introduceti in alimentatia zilnica portii generoase de fructe si de legume. Aveti grija la fructe: nu i le dati imediat dupa masa ci la cel putin doua ore dupa sau inainte de masa pentru ca altfel ele vor ramane in stomac, vor fermenta iar copilul nu va beneficia de vitaminele si mineralele naturale.

Image © Shutterstock - 7234354

Aveti grija la dinti!

Chiar daca dintii pe care ii au acum sunt de lapte si ii vor schimba, nu trebuie sa ii neglijati. Este foarte important sa il invatati pe cel mic sa isi spele dintii cel putin o data pe zi si sa incercati sa nu ii dati foarte multe prajituri pentru ca ii veti accelera procesul de deteriorare a danturii si de aparitie a cariilor. O data la 6 luni este bine sa mergeti la un stomatolog pentru un control.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Decalogul parintilor: 10 Legi pentru sanatatea copiilor.


Discutii despre Decalogul parintilor: 10 Legi pentru sanatatea copiilor

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.