30 Septembrie 2013 publicat în Copil 19 share-uri

Alternativele educationale pentru copiii cu dizabilitati au fost luate in discutie in cadrul evenimentului ”Alternative pentru educatia copiilor cu cerinte speciale”. La eveniment au fost prezenti reprezentati ai tututor celor 6 metode alternative din Romania, dar si oficiali din Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Cele 6 metode alternative din Romania

Planul Jena este un concept pedagogic aparut in anul 1920. Initiatorul sau a fost pedagogul german Peter Petersen care in 1924 l-a aplicat la scoala experimentala a Universitatii Jena din Germania. In procesul educational se pune accent pe copil si pe dezvoltarea integrala a personalitatii sale. Romania a introdus Planul Jena in invatamantul prescolar incepand cu anul 1994, peste 100 de cadre didactice aplicand Planul Jena in patru judete din Romania si Municipiul Bucuresti.

Alternativa pedagogica „Montessori” a aparut la inceputul anului 1907, prin infiintarea primei institutii, „Casa dei Bambini” („Casa Copiilor”), in care s-a experimentat cu succes o noua metoda de educatie initiata de Maria Montessori, pedagog si medic italian. Pedagogia Montessori are ca principiu de baza autoeducarea si aplicarea celor invatate direct, nemijlocit.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Tipuri de aparate dentare: care este cel potrivit pentru tine? adidas Club Originals - locul unde noua generație de culturemakers schimbă normele

Copilul si, implicit, nevoile sale individuale reprezinta centrul pedagogiei Montessori. Acesta este privit ca un om in toata firea, i se respecta personalitatea, deoarece este un individ unic si irepetabil, este ajutat sa-si dezvolte vointa, acordandu-i-se libertate asupra hotararilor sale, este indrumat sa gandeasca si sa actioneze independent.

Pedagogia Waldorf a fost creata la inceputul secolului XX de catre Rudolf Steiner, la initiativa directorului Waldorf Astoria, Emil Molt. Pedagogia Waldorf aduce in actul predarii in mod armonios grija pentru cele trei componente ale fiintei umane: gandire, simtire si vointa.

In Romania, invatamantul Waldorf este invatamant de stat. Federatia Waldorf din Romania este o organizatie non-profit, care cuprinde 23 de asociatii Waldorf si reprezinta la nivel national si international interesele grupelor, gradinitelor, claselor, scolilor, liceelor si centrelor de pedagogie curativa din Romania.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri