ghid pentru o viaţă împlinită

5 erori frecvente in alimentatie

Poate din informare insuficenta sau invers, din prea multa informare, din dorinta de a mentine silueta sau de a elimina surplusul de kilograme ori pur si simplu din lipsa de timp foarte multe persoane fac erori alimentare cu urmari destul de neplacute, vizibile in special asupra siluetei.

Poate din informare insuficenta sau invers, din prea multa informare, din dorinta de a mentine silueta sau de a elimina surplusul de kilograme ori pur si simplu din lipsa de timp foarte multe persoane fac erori alimentare cu urmari destul de neplacute, vizibile in special asupra siluetei.


5 greseli frecvente in alimentatie

1. Lipsa micului dejun

Multe persoane obisnuiesc sa sara peste micul dejun din diverse motive: dimineata nu au apetit, doresc sa manance cat mai putin ca sa slabeasca, le este somn si prefera sa doarma decat sa se trezeasca mai devreme ca sa aiba timp si pentru masa etc. Din pacate acest obicei nu este deloc sanatos. Instinctul de a manca dimineata este unul sanatos si senzatia de foame este semn ca organismul inca si-a pastrat buna functionare din copilarie. S-a demonstrat in urma unor studii de nutritie ca cei care mananca dimineata sunt mai slabi. Deasemenea daca luati micul dejun cu regularitate va cresteti durata de viata si mortalitatea scade cu 50%. Mai exact, traiti mult mai mult peste medie si totodata mai sanatos. Se pare ca cei care nu mananca dimineata au riscuri de imbolnavire si scurtare a duratei de viata comparabile cu cele din cazul fumatului.

2. Mesele rare

Multe persoane considera ca daca se infometeaza, mananca mai rar sau au o singura masa pe zi, dar copioasa, au sanse sa elimine depozitele adipoase. Din pacate insa realitatea este exact invers. Daca intr-o zi mancati doar o masa ori nu mancati deloc sau aveti mese haotice si astfel de zile se repeta la intervale scurte de timp veti observa ca greutatea voastra este in continua crestere. Cum se intampla aceasta? Daca stomacul nu este umplut de trei ori pe zi, organismul “intelege” ca nu are mancare, probabil este o perioada mai grea si va incepe sa scoata din depozitele pe care le are pentru a asigura minimul de nutrienti necesari metabolismului celular. Da, suna bine, dar acest mecanism se produce la inceput, caci mai apoi, pentru ca sunt vremuri grele, depoziteaza tot ce ingurgitati. Astfel, dupa ce la inceput ati eliminat cateva kilograme, veti observa cum acestea se depun ulterior intr-un ritm foarte rapid, chiar daca mancati doar un mar pe zi. Mai mult, vi se va modifica intregul metabolism, situatie in care eliminarea kilogramelor suplimentare va fi si mai dificila. Metabolismul se va modifica in sensul ca se vor reduce la minim consumurile de calorii astfel ca: nu va veti mai simti suficient de energici sa urcati scarile unui etaj, sa alergati dupa o masina (lasa ca vine alta, ce daca intarzii putin – modificari ale mentalitatii), va veti ridica din ce in ce mai rar de pe scaun, activitatea de a privi la televizor vi se va parea din ce in ce mai placuta, efortul fizic se va reduce la minim din viata dumneavoastra de zi cu zi, va scadea capacitatea de acumulare a informatiilor noi, de invatare, concentrare etc, mai exact intregul organism se “leneveste”, crutand astfel caloriile. Mancati de trei ori pe zi si mai ales dimineata, mese nu copioase, dar sanatoase. Chiar daca la inceput va va veni greu, mai ales sa mancati dimineata, cu timpul va veti obisnui si va veti recapata tonusul metabolic.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 erori frecvente in alimentatie.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.