Tipareste

Preconceptie

Lactatele grase sporesc fertilitatea?

Ultimele studii facute de specialistii in domeniu arata ca ingestia de preparate lactate bogate in grasimi poate avea un efect benefic asupra fertilitatii, in timp ce consumul de lactate degresate in cantitate mare sau o dieta saraca in lactate (o portie pe saptamana) ar creste riscul de a dezvolta infertilitate.

Ultimele studii facute de specialistii in domeniu arata ca ingestia de preparate lactate bogate in grasimi poate avea un efect benefic asupra fertilitatii, in timp ce consumul de lactate degresate in cantitate mare sau o dieta saraca in lactate (o portie pe saptamana) ar creste riscul de a dezvolta infertilitate.

 

Pe o perioada de 8 ani, s-au urmarit aproximativ 18.000 de femei aflate in perioada fertila care nu stiau sa fie infertile. Rezultatele si concluziile s-au bazat pe chestionarele completate in mod regulat de catre femei, chestionare ce cuprindeau dieta zilnica, modul de viata, activitatea desfasurata si starea de sanatate.

 

S-a evaluat daca dieta bazata pe lactate are vre-o legatura cu infertilitatea anovulatorie si daca aceasta ar fi influentata de continutul in grasimi al lactatelor. Studiul arata ca femeile care consuma cel putin 2 portii de lactate integrale pe zi, au sanse mai mici cu aproape 30% sa dezvolte infertilitate de cauza anovulatorie (infertilitate prin lipsa ovulatiei) in comparatie cu femeile care consuma astfel de lactate o data pe saptamana, sau chiar mai rar.

 

De asemenea, consumul de lactate degresate a fost asociat cu cresterea nivelului de hormoni androgeni in sange, exact ca in sindromul ovarelor polichistice, sindrom care poate duce catre infertilitate anovulatorie. Produsele lactate scad riscul de a dezvolta rezistenta la insulina si diabet zaharat tip 2, afectiuni care au fost asociate cu tulburari de ovulatie. Astfel, se pare ca produsele lactate ar imbunatati functia ovariana.

 

Rezultatele obtinute sunt controversate deoarece studiile precedente afirma ca produsele lactate si implicit lactoza continuta in ele ar diminua fertilitatea, afectand functia ovulatorie. Dar, putine studii s-au realizat folosind oameni ca subiecti, iar rezultatele lor nu sunt de incredere.

 

Un articol de Simona Prodanoiu

Acest articol poate fi preluat daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului: Lactatele grase sporesc fertilitatea?

Discutii asupra articolului "Lactatele grase sporesc fertilitatea?":

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Newsletter preconceptie

Aboneaza-te gratuit la newsletter-ul preconceptie.