ghid pentru o viaţă împlinită

6 Pasi pentru sanatatea creierului

Afectiunile creierului nu sunt deloc o raritate in zilele noastre, boli degenerative, accidente vasculare cerebrale, anevrismele cerebrale dar si boala Alzheimer continua sa afecteze tot mai multe persoane.

sanatatea creieruluiDaca ati crede ca afectiunile creierului apar doar la varsta inaintata, v-ati insela. Bolile degenerative si tulburarile psihologice care sunt strans legate de buna functionare a creierului afecteaza foarte mult tinerii, chiar incepand din preadolescenta. Depresia este deja o tulburare generalizata si tot mai multe persoane acuza atacuri de panica. Unii tineri sunt afectati de schizofrenie si asa mai departe.

Cum ne putem mentine sanatatea creierului?

S-a constatat de-a lungul timpului ca indiferent de tipul afectiunii cerebrale sau de tulburarea psihologica anumiti factori de risc apar in mod constant in stilul de viata al persoanelor afectate. Cunoscand factorii de risc si urmand cateva sfaturi simple va puteti mentine sanatatea psihica si cerebrala.

Sportul

Sportul zilnic, cu durata de minim jumatate de ora, reduce in mod considerabil colesterolul crescut, riscul pentru boli cardiovasculare, pentru dementa, Alzheimer si tulburari psihice. Incercati sa reduceti folosirea liftului in favoarea scarilor, sa evitati sa luati masina pentru drumurile scurte si stabiliti-va un program de sport si alergare.

Consumul de alcool

Studiile medicale efectuate pe un numar mare de persoane si categorii de varsta diferite arata ca vinul rosu protejeaza impotriva bolilor degenerative cerebrale daca se consuma un pahar la cateva zile sau chiar la o saptamana. Consumul frecvent al alcoolului, chiar zilnic, are efecte inverse: distruge celulele nervoase, creeaza dependenta si altereaza comportamentul si sanatatea psihica a persoanei in cauza.

Fumatul

Persoanele care nu fumeaza sunt mult mai protejate privind sanatatea creierului si cea generala. Renuntarea la fumat reprezinta o alegere foarte buna pentru cei care au avut acest viciu, insa pentru cei care au fumat peste 10 ani peste un pachet de tigari pe zi timpul de scadere a factorilor de risc cardiovascular si cerebral ajung la normal abia dupa 15 ani. Plamanii acestor fumatori nu mai ajung insa niciodata la normal, nici celulele cerebrale deja distruse nu se mai regenereaza. In categoria celor cu risc intra si fumatorii pasivi.

Alimentatia sanatoasa

Alimentatia bogata in fructe si legume crude, dar mai saraca in lactate, branzeturi si mai ales carne si oua este una preventiva in majoritatea bolilor. Se recomanda o astfel de alimentatie pentru pastrarea sanatatii.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 6 Pasi pentru sanatatea creierului.


6 pasi pentru sanatatea creierului (1 comentariu, 332 vizualizari)
mi plac asemenea articole.toi avem nevoie de asemenea informaii, mai ales n aceste vremuri negre.mulumesc c existai.
dorinta de a deveni o persoana sigura pe tine (1 comentariu, 324 vizualizari)

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.