Comunicat de presa

Cresterea calitatii procesului de invatare este un prim pas in extinderea accesului la o educatie completa pentru tineri. In Romania, chiar si deprinderea notiunilor de baza se dovedeste dificila pentru aproximativ 40% dintre adolescentii de 15 ani, care intampina dificultati la citire (capacitatea de intelegere a unui text), potrivit Raportului 2011 OECD/PISA, Ciclul de testare 2008-2009, publicat pe site-ul Centrului National PISA. Cei aproximativ 40% de elevi nu pot indeplini conditiile minime de intelegere a unui paragraf scurt si simplu din punct de vedere sintactic. Ei nu pot identifica ideea lui principala si nu pot realiza o conexiune simpla intre informatia din text si cunostinte obisnuite.


De-a lungul vietii, lipsa notiunilor de baza se traduce in dificultati in integrarea pe piata muncii si asigurarea unui nivel de trai bun pentru propria persoana si pentru familie. Scoala este locul in care copiii incep sa-si contureze viitorul si sa exploreze posibilitatile pe care educatia le ofera, astfel ca lipsa accesului la anumite resurse educationale, cum ar fi laboratoare de stiinte exacte sau carti din programa scolara, afecteaza semnificativ sansele acestora de a deprinde notiunile esentiale pentru dezvoltarea lor.


Din convingerea ca tinerii au nevoie de sustinere pentru a avea acces la o educatie completa, Always, cu sprijinul MECTS, da o mana de ajutor la cresterea calitatii procesului de invatare in patru scoli cu acces redus la resurse materiale, aflate in localitatile Ocolna (jud. Dolj), Moroieni (jud. Dambovita), Valea Macrisului (jud. Ialomita) si Turda (jud. Tulcea). Materiale didactice, o biblioteca si rechizite, calculatoare si un laborator de stiinte vor ajuta la construirea unui sistem care le ofera elevilor acces la nenumaratele posibilitati pe care le deschide un sistem educational de inalta calitate.


Pentru a afla mai multe informatii despre proiectele Always, intra pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/NoiFetele.

Foto fr si main: By Sharomka /Shutterstock