Asociatia non-profit SHOTRON a realizat recent un studiu cu privire la influenta mass-media asupra modului de joaca al copiilor.

Asociatia non-profit SHOTRON, avand ca scop alfabetizarea media a copiilor din Romania, a realizat recent un studiu cu privire la influenta mass-media asupra modului de joaca al copiilor. Concluziile studiului arata, intre altele, ca timpul petrecut de acestia in fata unui ecran este cel putin de doua ori mai mare decat cel petrecut de copii in aer liber, in parcuri si in locuri de joaca. Desenele animate agresive determina reactii negative la copii de varsta prescolara si scolara - nepregatiti pentru a intelege si interpreta semnalele media.

Studiul mai releva si faptul ca parintii nu sunt aproape deloc interesati de acest lucru, ei lasandu-si de multe ori copiii sa urmareasca desene animate (sau orice altceva), pe post de "tranchilizant''. Copiii petrec in medie 4 ore pe zi cu parintii lor, astfel incat televizorul si calculatorul dobandesc un rol din ce in ce mai important in viata si educatia celor mici.

''Este grav pentru ca unele desene animate au fie un nivel intelectual scazut, fie sunt agresive, violente - nemaipomenind de nivelul estetic deformat'', spune Iulia Radu, presedinte al Asociatiei SHOTRON, realizatoarea studiului. 'Copiii sar varstele in preocuparile lor pentru desene - copiii de varsta mica urmarind cu pasiune desene gandite pentru copii mult mai mari. Fie ca se uita la televizor, la desene animate, navigheaza pe internet, se joaca pe calculator sau citesc o revista, copiii sunt asaltati de mesaje din partea societatii de consum in care traim: reclame, publicitate, mesaje ascunse. Chiar daca nu toate mesajele au ca tinta copiii, ei ar trebui totusi sa stie sa interpreteze si sa aleaga in cunostinta de cauza ceea ce e mai potrivit pentru ei'', a conchis reprezentanta Asociatiei SHOTRON.

''Nivelul de agresivitate al desenelor animate urmarite de copii este considerat ca fiind mediu dar imitarea modelelor - care predomina in comportamentul copiilor la aceasta varsta - poate determina deseori transpunerea in fapt, in relatiile cu ceilalti, a actiunilor agresive din desene animate' spune psihologul Stefania Puschila.

'O solutie ar fi monitorizarea de catre parinti a desenelor privite de copii si explicarea aspectelor agresive, precum si a faptului ca ele sunt o exagerare ce nu apare decat rareori in viata reala. De exemplu: nu exista monstri si nici lupte intergalactice. Explicatiile ajuta copilul sa separe realul de imaginar si sa constientizeze mai usor comportamentele dezirabile social', arata in continuare specialistul in psihologie.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Jocul si televizorul.