Orarul scolar influenteaza in mare masura activitatea in sala de clasa a copilului, de aceea, el trebuie intocmit cu grija, tinand cont pe cat posibil de anumite norme.

 

 

Astfel ca materiile dificile cum sunt matematica, fizica, limba romana, care necesita concentrare si atentie maxima trebuie asezate in orar pe cat posibil intre aceste ore in care capacitatea de efort intelectual a copilului este optima. Materiile usoare (lucru manual, desen, muzica, educatie fizica) trebuie intercalate intre orele de curs dificile, ajutand copilul sa se relaxeze, sa se destinda putin, astfel ca oboseala scolara sa apara mai greu.

 

Pentru a evita aparitia oboselii in cursul activitatii scolare se ia in considerare faptul ca durata in care elevul este atent pe deplin la ora de curs difera in functie de varsta (acest interval de timp este cel mai potrivit pentru a se preda lectia noua), astfel:

 

• 20 de minute pentru elevul de 6-7 ani
• 25 de minute pentru elevul de 7-10 ani
• 30 de minute pentru un scolar de 10-12 ani
• 35 de minute pentru scolarul de 12-15 ani
• 45 de minute pentru un elev de 15-18 ani

 

De asemenea, in ultimele ore din orar s-a demonstrat ca elevii au un randament slab, procesul educativ desfasurandu-se cu dificultate, aproape “degeaba”, deoarece copiii sunt distrasi si nu mai pot fi atenti.

 

 

Scolarii mici trebuie menajati, ei trebuie sa se odihneasca indeajuns de mult pentru a preveni surmenajul sau oboseala cronica, care necesita intreruperea activitatilor scolare mai multa vreme pentru refacerea puterii de munca intelectuala.

 

Un articol de Simona Prodanoiu