In acest interval apare memoria voluntara, legata de lucrurile concrete, astfel ca micul scolar tinde sa retina amanuntele, si nu lucrurile esentiale.
Din punct de vedere socio-emotional, copilul dezvolta socializarea, incepe sa prefere grupurile, mai ales pe cele frecventate de copii de acelasi sex. Ii plac jocurile active (leapsa, v-ati ascunselea), sporturile, incepe sa mearga pe bicicleta.Parintii pot acorda incredere scolarului, incredintandu-i mici treburi gospodaresti (poate sa-si faca singur patul, sa ajute la pregatirea mesei), dar scolarul mic este mai neindemanatic si rastoarna usor obiectele din jur, asa ca el nu trebuie criticat, ci laudat pentru asumarea responsabilitatilor in gospodarie.
Scoala deschide noi orizonturi, creeaza capacitati si strategii de invatare valabile pentru intreaga viata, dezvolta capacitatile fizice si psihice si realizeaza adaptarea la viata sociala.
Un articol de Simona Prodanoiu
Între un copil de 14 ani și un bărbat de 40 de ani NU există o relație de iubire. Nu a fost o poveste de dragoste. A fost abuz.
SOS Satele Copiilor organizează a treia ediție a festivalului de bine FestiSAT
Doar un sfert dintre români redirecţionează 3,5% din impozitul pe venit către un ONG, deși este gratuit!
APAN România organizează cea mai importantă conferință dedicată persoanelor cu scleroză multiplă, pe 30-31 mai la Hotel Caro