In acest interval apare memoria voluntara, legata de lucrurile concrete, astfel ca micul scolar tinde sa retina amanuntele, si nu lucrurile esentiale.
Din punct de vedere socio-emotional, copilul dezvolta socializarea, incepe sa prefere grupurile, mai ales pe cele frecventate de copii de acelasi sex. Ii plac jocurile active (leapsa, v-ati ascunselea), sporturile, incepe sa mearga pe bicicleta.Parintii pot acorda incredere scolarului, incredintandu-i mici treburi gospodaresti (poate sa-si faca singur patul, sa ajute la pregatirea mesei), dar scolarul mic este mai neindemanatic si rastoarna usor obiectele din jur, asa ca el nu trebuie criticat, ci laudat pentru asumarea responsabilitatilor in gospodarie.
Scoala deschide noi orizonturi, creeaza capacitati si strategii de invatare valabile pentru intreaga viata, dezvolta capacitatile fizice si psihice si realizeaza adaptarea la viata sociala.
Un articol de Simona Prodanoiu
Sarcina în adolescență – riscuri și recomandări
Ce vrea Bolojan să schimbe la companiile de stat: măsurile propuse
România obține patru medalii la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Fete 2025!
2 copii români au obținut, în premieră, locul 1 la Olimpiada Mondială de Abac WAMAS!