In acest interval apare memoria voluntara, legata de lucrurile concrete, astfel ca micul scolar tinde sa retina amanuntele, si nu lucrurile esentiale.
Din punct de vedere socio-emotional, copilul dezvolta socializarea, incepe sa prefere grupurile, mai ales pe cele frecventate de copii de acelasi sex. Ii plac jocurile active (leapsa, v-ati ascunselea), sporturile, incepe sa mearga pe bicicleta.Parintii pot acorda incredere scolarului, incredintandu-i mici treburi gospodaresti (poate sa-si faca singur patul, sa ajute la pregatirea mesei), dar scolarul mic este mai neindemanatic si rastoarna usor obiectele din jur, asa ca el nu trebuie criticat, ci laudat pentru asumarea responsabilitatilor in gospodarie.
Scoala deschide noi orizonturi, creeaza capacitati si strategii de invatare valabile pentru intreaga viata, dezvolta capacitatile fizice si psihice si realizeaza adaptarea la viata sociala.
Un articol de Simona Prodanoiu
De ce ajung femeile din România la psiholog. ”Trăim într-o cultură în care femeia e învățată să pună nevoile celorlalți înainte”
Metroul bucureștean scurtează drumul spre prevenția cancerelor asociate infecției cu HPV
“Love Fair”, târgul caritabil care schimbă soarta animalelor fără stăpân
Țările din Europa în care se fac cele mai multe transplanturi de celule stem. Pe ce loc e România?