Dupa primul an de viata alimentatia copilului poate fi diversificata si chiar se poate renunta la laptele matern, insa medicii indica sa prelungiti alaptarea, chiar daca ati inceput diversificarea alimentatiei copilului.

Dupa primul an de viata alimentatia copilului poate fi diversificata si chiar se poate renunta la laptele matern, insa medicii indica sa prelungiti alaptarea, chiar daca ati inceput diversificarea alimentatiei copilului.

mancare copilMicutul se afla in plina crestere in aceasta perioada, organele lui continua sa se dezvolte intr-un ritm rapid iar creierul isi continua dezvoltarea intr-um mod intens pana in jurul varstei de 5 ani. De aceea in aceasta perioada predomina net anabolismul iar necesarul de calorii este foarte mare:
- aproximativ 1300 de kcal la baiatei
- 1200 kcal la fetite

Copii au nevoie in aceast perioada de o alimentatie foarte diversificata, bogata in proteine, graimi si glucide, dar si in vitamine si minerale, cu precadere vitamina D, calciu si fier. Asadat alimentatia copilului nu trebuie sa fie sub nicio forma vegetariana in anii copilariei, chiar daca parintii au adoptat acest stil alimentar. Consulta medicul pediatru pentru a te informa exact care sunt necesitatile alimentare ale copilului tau si ai mare grija la surplusul de kilograme! Obezitatea infantila este deosebit de grava, pentru ca numarul celulelor grase continua (sau nu) sa creasca pana in jurul varstei de 5 ani, apoi ramane relativ constant pe tot parcursul vietii. Cresterea tesutului adipos la maturitate nu se face prin cresterea numarului de adipocite, ci prin cresterea depozitelor de grasimi din interiorul acestora. Asadar obezitatea infantila duce la cresterea numarului de celule grase, care va avea ca efecte in timp nu doar supraponderabilitatea, dar si cresterea riscului de diabet zaharat tip II si a bolilor cardiovasculare.

Ratia proteica

Fiind predominant anabolismul, proteinele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica a copilului, ba chiar trebuie sa fie predominante. Astfel copilul trebuie sa aiba la fiecare masa unul sau mai multe alimente proteice precum: carne de pui, peste sau curcan, chiar si vita, doua oua pe saptamana (acestea nu intra in ratia zilnica), branzeturi, lactate. Sunt si vegetale care contin proteine, insa in cantitati mult mai mici si totodata vegetalele nu aduc aportul acelor 10 aminoacizi esentiali, adica aminoacizi pe care organismul nu-i poate obtine prin niciun proces ci trebuie sa ii “ia” din alimentatie.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Alimentatia sanatoasa a copilului tau (1-3 ani).