Cele mai sanatoase alimente care nu ingrasa

Alimente sanatoase

Alimente sanatoase

1 / 5

Deasemenea aceasta dieta vizeaza si acele alimente care contin minerale si vitamine capabile sa activeze anumite enzime care “consuma” caloriile in exces si “topesc” tesuturile grase. Spre exemplu daca se consuma o portocala care are aproximativ 70 de calorii, substantele continute de aceasta va activa metabolismul si de fapt va stimula consumul de catre organism al unui numar de calorii mai mare decat 70, cele ingerate. Asadar, desi mancati, produceti un minus de calorii. Vom expune mai jos principalele alimente care sunt utilizate in dietele cu calorii negative, insa este foarte important sa nu consumati excesiv aceste alimente si sa cereti recomandarile medicului pentru a afla care este necesarul caloric zilnic specific organismului vostru.In general fructele, legumele si condimentele pot fi consumate ca alimente cu calorii negative. 

 

Sursa: Healthy.ro

Fructe indicate in diete

Fructe indicate in diete

2 / 5

Fructele cele mai indicate in diete, accelerand consumul caloric si totodata aducand un aport scazut de calorii sunt:

- capsune,

- zmeura,

- papaya,

- ananas,

- grapefruit,

- portocale,

- struguri,

- mere,

- pepene galben,

- lamaie. 

Legume care nu ingrasa

Legume care nu ingrasa

3 / 5

Acestea sunt:

- ceapa,

- castraveti,

- conopida,

- rosii,

- morcovi,

- usturoi,

- ardei,

- varza,

- andive,

- broccoli,

- sparanghel,

- salata verde,

- spanac,

- stevie,

- loboda, urzici. 

Condimente speciale pentru diete

Condimente speciale pentru diete

4 / 5

Condimentele in general nu ingrasa si este chiar cunoscut efectul lor in reducerea surplusului de kilograme. Condimentele au rolul de a creste rata metabolica. Nu trebuie sa recurgi la cantitati de condiment care ar face mancarea imposibil de mancat, cantitatile moderate induc o accelerare a metabolismului. Aceasta este insotita de arderea mai multor calorii in schimbul depozitarii lor in tesutul adipos. Specialistii englezi de la Oxford au facut proba: au luat cateva persoane si le-au dat sa consume chili, mustar si alte ingrediente picante. O zi da, una nu. Au constatat ca, in zilele in care mancasera condimentat, subiectii arsesera 50 calorii in plus fata de ziua in care nu se atinsesera de condimente.Cele mai indicate condimente in diete sunt:

- Menta;

- Oregano;

- Busuioc

- Patrunjel uscat;

- Condimentele picante

Evitati sa mancati foarte sarat, sarea nu aduce multe beneficii organismului daca este consumata in exces si deasemenea predispune la retentie de apa. 

Sfaturi utile pentru regimul zilnic:

Sfaturi utile pentru regimul zilnic:

5 / 5

- Consumati in fiecare zi o salata de cruditati si cateva fructe;

- Consumati grasimile “benefice” (din carne de peste, ulei de masline sau orice alt ulei dar nepreparat termic) in cantitati mici;

- Evitati sau excludeti grasimile nesanatoase din meniu, cum ar fi cele din carne de porc, mezeluri, margarina, maioneza din comert, dulciuri cu creme si fainoase, carne grasa afumata etc.

- Incercati sa consumati mai putin zahar, necesarul de dulce sa il luati din fructe;

- Consumati ceaiuri si renuntati la sucurile din comert;

- Consumati lactate zilnic, alaturi de cereale integrale. 

Alimente sanatoase
Fructe indicate in diete
Legume care nu ingrasa
Condimente speciale pentru diete
Sfaturi utile pentru regimul zilnic:

Rezumat

Probabil ati mai auzit de dieta cu calorii negative. De fapt, aceasta dieta se bazeaza pe consumul unor alimente cat mai sarace in calorii, cu un indice glicemic mic si care totodata pot fi consumate in cantitati normale cat sa satisfaca nevoile volemice gastrice, fara a aduce un aport mare de calorii.

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri