5 Idei sanatoase pentru micul dejun al copilului tau

Mic dejun sanatos

Mic dejun sanatos

1 / 6

In zilele noastre parintilor le este uneori dificil sa le asigure copiilor si adolescentilor o alimentatie sanatoasa, fiind greu de gatit in fiecare zi sau de preparat salate. De asemenea parinti trebuie sa duca si “munca de lamurire” pentru copii si adolescenti astfel incat sa reuseasca sa ii tina departe de dulcriuri si fast-food.

 

Fiecare substanta nociva ingreuneaza buna functionare a organismului, mai ales daca este consumata in fiecare zi. Asa se intampla in cazul celor care consuma zilnic sucuri, ciocolata si alte dulciuri, creme, maioneza, preparate prajite etc.  

 

De aceea ne-am propus ca in acest articol sa va sugeram cateva idei pentru un mic dejun sanatos al copilului.

Ou cu branza

Ou cu branza

2 / 6

Va propunem o reteta foarte sanatoasa pentru copil, dar si pentru adult. Ca sa fie mai gustoasa avem si un mod special de preparare. Multi copii nu mananca oua, cel putin oua fierte. Prajit nu au voie, ca urmare tot fierte trebuie sa le consume. Exista si posibilitatea prepararii la teflon fara ulei.

Reteta de ou cu branza:

Aveti nevoie de  un castron mic de branza rasa. Oul se sparge si se pune intr-o cana. Puneti la fiert apa intr-o cratita medie. Cand apa a inceput sa fiarba, puneti jumatate de ceasca in apa, astfel incat sa patrunda putina apa in ceasca. Nu acoperiti complet ceasca cu apa. Tineti cateva secunde, ridicati, asteptati, puneti din nou ceasca. Intr-un minut veti avea un ou “ochi” fier, mult mai gustos decat cel fiert in coaja. Desi nu are un aspect perfect, gustul este cel mai bun. Puneti oul fierbinte in farfurie si presarati branza rasa.

Ouale trebuie consumate rar, cel mult doua pe saptamana.

 

Sandwich sanatos

Sandwich sanatos

3 / 6

 

Preparati de seara cateva bucati de piept de pui taiate subtiri si puse pe gratar incins, cu putina sare si presarat cimbru uscat.

 

Dimineata faceti copilului sandwich-uri cu legume (salata, ardei, rosie), o felie de cascaval, pieptul de pui sau puteti inlocui legumele cu muraturi. Puteti face acelasi lucru cu file de peste. Nu oferiti copilului mezeluri sau pateu. Ati citit vreodata eticheta unei cutii de pateu?

Cereale integrale cu lapte sau iaurt

Cereale integrale cu lapte sau iaurt

4 / 6

 

Cerealele integrale nu sunt la fel de gustoase ca cele procesate si nici nu au aspect foarte apetisant. Fulgii din cereale integrale au aspect de bob pisat (cum este musli). Dar aceste cereale sunt cele mai sanatoase pentru copilul tau, de aceea trebuie sa le alegi. Pentru a fi consumate de adolescent sau copil, puteti combina cerealele cu lapte cald sau iaurt la temperatura camerei, in care puteti adauga fructe: mar ras, cuburi de banane, piersici, caise, ananas, portocala, chiar si struguri. Copilul va alege sortimentul care ii place cel mai mult si apoi il va consuma cu pofta.

 

Cerealele integrale nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia copilului dumneavoastra, consumate la cateva zile la micul dejun pentru a asigura variatia alimentara (nu trebuie sa manance la fel in fiecare zi).

Lapte si paine cu ceva dulce

Lapte si paine cu ceva dulce

5 / 6

 

Copiii au nevoie de dulce fiind in plina dezvoltare, dar si adolescentii, chiar si studentii. Cerealele integrale sunt o sursa veritabila de dulce, dar uneori copiii vor ceva care nu doar sa contina glucide de buna calitate, ci care chiar sa fie dulce. O buna alegere reprezinta un mic dejun simplu preparat astfel:

-          O cana de lapte cald (puteti adauga o picatura de vanilie in lapte, dar nu puneti zahar, iar cacao se recomanda dupa 7 ani).

-          Cateva felii de paine prajita (nu in ulei, ci fie la prajitor, fie la aragaz) unsa cu dulceata naturala sau miere. Unii prefera combinatia de dulceata acrisoara cu branza rasa peste! Este gustoasa, iar pentru cei care nu cunosc aceasta combinatie le recomandam putin curaj sa incerce! Nu folositi unt.

Pateuri de casa cu carne, branza sau ciuperci

Pateuri de casa cu carne, branza sau ciuperci

6 / 6

 

O alternativa mai sofisticata ar fi sa preparati (macar duminica) cu o zi inainte pateuri la cuptor pe care le umpleti cu branza, ciuperci cu marar, carne de pui. Dimineata doar le incalziti sa fie fierbinti, moi si apetisante.

Mic dejun sanatos
Ou cu branza
Sandwich sanatos
Cereale integrale cu lapte sau iaurt
Lapte si paine cu ceva dulce
Pateuri de casa cu carne, branza sau ciuperci

Rezumat

Pentru a creste si a se dezvolta sanatos copiii au nevoie de o alimentatie cat mai naturala pentru a impiedica aportul de factori nocivi care altereaza in timp anumite procese metabolice, cu impact general asupra organismului.

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri