De foarte multe ori ai auzit de fibre. Dar ce reprezinta de fapt aceste fibre? Mai precis, acestea sunt partea legumelor, cerealelor si fructelor care nu poate fi digerata.

De foarte multe ori ai auzit de fibre. Dar ce reprezinta de fapt aceste fibre? Mai precis, acestea sunt partea legumelor, cerealelor si fructelor care nu poate fi digerata.

Fibrele alimentare au un rol important in mentinerea sanatatii. Ajuta la scaderea colesterolului, previne constipatia dar si o combate si cel mai important pentru unele persoane: ajuta in procesul de slabire.

Fibrele pot fi solubile sau insolubile. Fibrele solubile sunt cele care ajuta la normalizarea glicemiei si cele insolubile reduc riscul de cancer la colon.

Nu consuma in exces fibre deoarece tin timp se poate ajunge la deshidratare. Daca totusi ai o astfel de inclinatie ar fi recomandat sa bei o cantitate mare de apa.

Fibrele solubile - Aceste fibre sunt nelipsite din: citrice, mazare, fasole, ovaz, mere,capsuni. Ajuta la scadrea glicemiei si a nivelului colesterolului.

Fibrele insolubile - Faina integrala, unele legume, taratele de grau si nucile contin acest tip de fibre. Dau rezultate excelente in cazurile de constipatie si accentueaza tranzitul intestinal.

Nu evita sa consumi urmatoarele alimente care contin o cantitate de fibre ce nu ar trebui ignorata: mazare, zmeura, fulgi de ovaz, fasole rosie, mere, paine integrala, broccoli.

Fibrele se ragesesc sub forma de:

Pectina- Se gaseste cel mai mult in mere. Este o lupta eficienta privind combatarea cancerului. Poti afla mai multe despre mere si efectele lor asupra sanatatii citind articolul: Un mar pe zi tine medicul departe.

Celuloza- se gaseste in special in cereale desi si fructele si legumele contin celuloza. Este principala sursa de fibre.

Lignina-aceasta poate irita intestinul insa aceasta este indepartata in urma cojirii legumelor.

Din cauza unei alimentatii haotice cancerul de colon este raspandit in intreaga lume.
Un consum ridicat de legume poate sa previna aparitia acestei boli care uneori poate fi mortala. Pentru mai multe detalii privind o alimentatie anticanceroasa citeste articolul: Alimentatia si cancerul.

Alimentele care sunt preparate sau carora li se indeparteaza coaja nu mai contin aceeasi cantitate de fibre alimentare.

Nu uita ca fibrele ofera nenumarate avantaje si te mentin in forma.

Sursa: Delly.ro

Citeste si alte articole interesante de pe Delly.ro:

Tort de iaurt racoros

Limonada rapida

Varza, un medicament al naturii


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Fibrele alimentare- silueta si digestie de nota 10.