Premisele unei abordari reusite tin de pregatirea temeinica a cadrului didactic in psihologia copilului, psihopedagogie si managementul comportamentului la clasa, precum si de prezenta obligatorie a psihologului in fiecare unitate de invatamant.
Din pacate, experienta Salvati Copiii arata ca intr-un numar ingrijorator deja de gradinite si scoli generale sunt exercitate presiuni asupra familiilor in care copilul are un astfel de diagnostic, in vederea excluderii acestuia din colectivul de elevi si mutarii lui intr-o alta unitate.
In plus, in clasele/ grupele in care sunt integrati acesti copii, sunt utilizate tehnici si metode de disciplinare care nu doar ca nu isi dovedesc eficienta in procesul de disciplinare a copilului, dar genereaza efecte negative asupra dezvoltarii psihosociale a acestora si mentin sau contribuie la cresterea frecventei comportamentelor problematice in clasa/ grupa.
In aceste conditii, copilul cu ADHD risca sa ramana bocat intr-un context social in care:
- ii este incalcat dreptul la educatie prin presiuni in vederea excluderii lui din invatamantul de masa, precum si prin gestionarea neadecvata a prestatiei sale in gradinita/ scoala;
- ii este incalcat dreptul la ingrijiri de sanatate prin lipsa serviciilor de evaluare si interventie standardizata ceruta de specificul acestei probleme de sanatate;
- ii este afectata calitatea vietii in familie, prin faptul ca rareori parintii au acces la programe care sa le dezvolte acele abilitati de parenting necesare in preajma unui copil cu ADHD;
- poarta o eticheta, un stigmat care face imposibila o discutie despre egalitatea de sanse a copilului cu o problema de sanatate mintala intr-o tara democratica, membra UE, in mileniul III.
Din marturiile parintilor, copiilor, profesionistilor confruntati cu ADHD:
„Orice copil mai razgaiat, mai rasfatat sau mai agitat este catalogat imediat ca are ADHD. Cel putin asa se vede de aici de la mine, nu spun ca e o regula. Dar ce pot spune cu tarie este ca personalul din scoli este absolut necalificat in zona aceasta” (psiholog clinician)
Caius Covrig își donează ziua și face apel la umanitate! Hai să facem echipă și să-l ajutăm pe Alin !
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie