Pentru a avea o alimentatie corecta in timpul sarcinii, nu trebuie doar sa mananci mai mult, ci important este ce consumi. Chiar daca sunt necesare 300 de calorii in plus pe zi, mai ales in ultimele luni de sarcina, cand fatul creste rapid, acele calorii trebuie sa provina din alimente sanatoase, atent selectionate, pentru a contribui la buna crestere si dezvoltare a copilului.

Chiar daca doctorii considera ca una sau doua cesti de cafea, ceai sau orice alta bautura cu cafeina sunt inofensive, este mai intelept sa renunti la acestea pe perioada sarcinii. Consumul ridicat de cafea in timpul sarcinii a fost direct legat de avortul spontan. Limiteaza consumul sau schimba cafeaua cu produse decafeinizate.

Cand esti insarcinata este important sa eviti bolile infectioase sau parazitare pe care le poti contracta din mancare, precum listerioza sau toxoplasmoza care sunt amenintatoare de viata pentru fat si pot cauza defecte de dezvoltare sau avort spontan. Alimentele pe care trebuie sa le eviti sunt:

  • branza proaspata, nepasteurizata precum feta, bria, camembert;
  • laptele si sucurile nepasturizate;
  • carnea proaspata sau insuficient preparata termic;
  • carnea procesata precum, carnatii, parizerul, salamul;
  • ouale si preparatele care contin oua precum cremele, maioneza
Probleme frecvente in timpul sarcinii:

Pentru ca fierul din vitaminele prenatale poate produce constipatie, este necesar sa consum mai multe fibre in timpul sarcinii decat inainte. Este recomandat sa mananci 20 - 30 de grame de fibre pe zi. Cele mai bune surse sunt fructele proaspete, legumele, painea integrala, cerealele. Exista si tablete, bauturi si alte produse cu continut ridicat de fibre disponibile in farmacii. Hidrateaza-te suficient cand cresti aportul de fibre, pentru ca altfel poti agrava constipatia. Este important sa nu folosesti laxative dacat la sfatul medicului, sau alte remedii populare.

O problema frecventa a gravidelor este pirozisul sau arsura din capul pieptului, care apare dupa masa sau in timpul noptii. Se datoraza presiunii pe care uterul voluminos o exercita asupra stomacului, favorizand refluxul gastroesofagian. Pentru aceasta trebuie sa eviti alimentele care cresc aciditatea gastrica precum dulciurile, carnea tocata, bauturile carbogazoase.

Daca ai frecvent greata, consuma in portii mici si dese alimente usoare precum paine prajita, biscuti, cereale cu lapte sau fructe. Mananca cu cel putin doua ore inainte de culcare si nu te intinde in pat cel putin o jumatate de ora dupa masa. Pentru a combate greata este recomandat sa-ti iei vitaminele inainte de a te culca, dupa ce ai mancat putin si sa nu sari peste micul dejun.

Un articol de Ciprian Chitu
Sursa: Healthy.ro
Iti recomandam si alte articole despre sanatate de pe Healthy.ro
Guarana, noua cafea
Chisturile ovariene
Litiaza urinara sau pietrele la rinichi


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Alimentatia in sarcina.