Comunicat de presa
Joi, 31 mai, a avut loc evenimentul “Un copil supradotat este un copil normal. Ai si tu unul?”, organizat de Livia Dila cu scopul promovarii si sustinerii activitatilor dedicate copiilor supradotati din Romania.
La eveniment au participat academicianul Solomon Marcus, Sandra Pralong, fondatoarea SynergEtica – Fundatia pentru o societate etica, si profesorul Florian Colceag – www. Supradotati.ro, presedintele Fundatiei IRSCA Gifted Education.
Cei prezenti, printre care numeroase personalitati publice, precum Oana Cuzino, Lucian Mandruta, Alice Nastase, Corina Barladeanu, Anca Rusu, Sonia Argint Ionescu, Kinga Varga, Andrei Nourescu, Nicoleta Vascan, Cristina Andone au reflectat la ideile lansate, conform carora, principala problema a educatiei este ca saboteaza inca din copilarie stimularea tendintei copiilor de a intreba.
Despre un sistem bazat pe control, care creeaza uniformitate
Fondatoarea Synergetica – Fundatia pentru o societate etica, Sandra Pralong, a copilarit in Elvetia, si-a facut studiile in SUA, unde a fost jurnalista la Newsweek, si s-a intors in Romania cu credinta ca schimbarea este posibila.
“In peregrinarile mele am observat ca educatia este cea mai buna unealta de a crea uniformitate, apartenenta si natiune. Sistemul nostru de educatie corespunde unui sistem comunist, totalitar. Nu pretuim autonomia, nu incurajam oamenii sa fie curiosi – iata metehnele unui sistem bazat pe control, care crede in ierarhii, in adevaruri unice. Sistemul nostru de invatamant transmite informatia, stiinta, nu logica. Nu incurajeaza copiii sa chestioneze, caci aceasta ar duce la pierderea autoritatii.
Trebuie sa regandim cum gandim, ce societate ne dorim sa fim: cu oameni autonomi, cu carater sau controlabili, santajabili si manipulabili. Sistemul incearca sa ne unifomizeze si trebuie regandit din temelii”, a sublinat Sandra Pralong.
La randul sau, Florian Colceag a sublinat acelasi neajuns al sistemului eduativ romanesc, care “ne-a ingropat talantul”, prin analogie cu parabola biblica a darurilor divine. “Invatamantul nostru vinde diplome, nu formeaza personalitati, este prost gandit, nu invata copiii sa devina oameni adevarati. Trebuie sa-i invatam pe copii nu sa devina mai inteligenti, ci mai oameni, autonomi, cu personalitate”, a declarat presedintele Fundatiei IRSCA Gifted Education.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară