Ce-i dai la pachet?

12:06, 27 Iunie 2008 publicat în Copil

Pachetul cu gustarea pregatita de acasa este menit sa inlocuiasca clasicele pungi cu chipsuri, croissantul sau mancarea tip fast-food, pe care micutii nostri sunt tentati sa o manance in scurtele pauze dintre ore.

Pachetul cu gustarea pregatita de acasa este menit sa inlocuiasca clasicele pungi cu chipsuri, croissantul sau mancarea tip fast-food, pe care micutii nostri sunt tentati sa o manance in scurtele pauze dintre ore.

Copiii, aflati in continua crestere si dezvoltare, au nevoie de un meniu variat, bogat in alimente sanatoase.

Citeste si:
Cum îi protejăm pe copii de angoasa generată de pandemie?
Cum îi protejăm pe copii de...

Este de preferat sa va consultati cu micutii atunci cand vine vorba de pachetul pentru a doua zi la scoala, incercand sa ii invatati ce alimente sunt sanatoase, si astfel sa claditi bazele unei nutritii corecte.

Se pot pregati sandwich-uri cu paine integrala, unsa cu unt in loc de margarina, cu branza si o frunza de salata verde, castraveti sau rosie. Nu este indicata branza topita deoarece nu lasa calciul sa se fixeze in oase. In schimbul mezelurilor, este recomandat sa folositi piept de pui dezosat sau curcan preparat in casa, ton sau peste la gratar. Impreuna cu sandwich-ul, puteti adauga si un iaurt simplu natural, deoarece iaurtul stimuleaza imunitatea organismului. La cateva zile, pachetul poate sa cuprinda si un ou fiert tare.

Citeste si:
Copiii le cer politicienilor să demonstreze că îi ascultă, cu...
Copiii le cer politicienilor...

Bineinteles ca din pachetul copilului nu trebuie sa lipseasca “ceva dulce” care ar trebui sa fie reprezentat cel mai adesea de fructe (in special merele cu coaja). Fructele sunt bogate in vitamine si antioxidanti, esentiale unei cresteri armonioase si unei dezvoltari corespunzatoare a sistemului imunitar. La desert, pachetul poate contine pe langa fructe, si prajiturele pregatite in casa sau cateva bucatele de ciocolata.

In cazul in care observati ca cel mic a inceput sa ia in greutate, incercati sa-l convingeti sa faca mai mult sport, nu sa-l privati de mancare, deoarece, fiind in perioada de crestere, restrictiile alimentare sunt nocive pentru copil.

In afara gustarii si a desertului, copilul nu poate pleca de acasa fara o sticluta de apa plata, suc natural preparat in casa sau clasicul ceai indulcit cu miere.

Incercati sa diversificati cat mai mult posibil meniul si astfel evitati ca pachetul sa ajunga mancarea unor caini sau la cosul de gunoi. Eventual puteti din cand in cand sa ii strecurati in pachet o jucarie si astfel va avea parte de o mancare delicoasa si sanatoasa si de bucuria unei surprize.

Un articol de Simona Prodanoiu


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri