O noua zi se anunta pentru micutul tau ca fiind una plina de energie. Tocmai de aceea mamicile trebuie sa aiba grija sa le asigure copiilor sursa suficienta si sanatoasa de energie pe care micutii sa o consume la joaca, la gradinita, la scoala ori prin alte activitati pe care acestia le au.

O noua zi se anunta pentru micutul tau ca fiind una plina de energie. Tocmai de aceea mamicile trebuie sa aiba grija sa le asigure copiilor sursa suficienta si sanatoasa de energie pe care micutii sa o consume la joaca, la gradinita, la scoala ori prin alte activitati pe care acestia le au.

Conform expresiei "ziua buna se cunoaste de dimineata", copilul tau are nevoie la micul dejun de o alimentatie calorica si totodata sanatoasa luand de asemenea in calcul ca la varstele fragede nu doar consumul de energie este mare, ci si aportul necesar organismului pentru a se dezvolta.

Ce trebuie sa manance micutul la micul dejun

Ca un raspuns general el trebuie sa manance glucide, lipide, proteine, vitamine si minerale.

Alimentele la micul dejun

Sunt recomandate pentru copii de peste trei ani:

- toast-uri de paine cu branzeturi, dulceata, miere. Chiar daca este energizanta ciocolata trebuie mancata intotdeauna ca desert, mai exact la finalul mesei. Copilul poate fi incurajat sa manance ceea ce i se da promitandu-i-se o recompensa dulce. Nu este indicat sa le oferiti copiilor margarina (chiar daca e vegetala) sau unt la fiecare mic dejun (ci la cateva zile), caci sunt bogate in grasimi daunatoare si colesterol.

Fructele sunt recomandate, insa cele mai putin acide, precum: bananele, rodiile, caisele, piersicile, pepenele, capsunele, fructele de padure etc. De asemenea la fel de sanatoase sunt si legumele, care pot fi folosite in sandwich-uri.

O sursa importanta de proteine, calciu si vitamine din complexul B este reprezentata de oua si carne. Copilul poate consuma carne de pui sau peste la gratar insa ar fi de evitat carnea de porc, oaie etc.

Lichidele sanatoase

In primul rand, cele carbogazoase trebuie evitate. Insa copilul tau se poate bucura de gustul si aroma unui ceai, de un suc de fructe, de lapte cu cacao, de o limonada etc. Atentie mare la temperatura lichidelor, acestea nu trebuie sa fie fierbinti, dar nici foarte reci.

Un articol de Iulia Dibu


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ce ii trebuie copilului tau dimineata.