5 alimente pe care eviti sa le incerci, dar ar trebui!

Goji Berrie

Goji Berrie

1 / 5

 

Potrivit ultimelor studii, se pare ca Goji Berrie ar contine cel mai puternic antioxidant dintre majoritatea alimentelor din lume (evitam sa spunem “toate” fiindca n-au fost testate chiar toate). Contine foarte multe vitamine si minerale, in special o cantitate insemnata de vitamina A (mai mult decat morcovul) si vitamina C (de cateva zeci de ori mai multa vitamina C decat o portocala). Goji Berrie contine mai multi aminoacizi decat polenul ceea ce face ca acest aliment sa fie o sursa veritabila si de proteine. Beneficiile aduse de acest aliment sunt cat se poate de numeroase:

- Intareste sistemul imunitar, protejand organismul impotriva bolilor si infectiilor;

- Are puternice proprietati antiimbatranire si tonice;

- Reprezinta unul din cele mai sanatoase alimente energizante;

- Regleaza metabolismul;

- Imbunatateste functiile sexuale;

- Previne insomniile;

- Reduce anxietatea;

- Scade tensiunea;

- Regleaza glicemia;

- Imbunatateste memoria;

- Este un bun hepato-protector;

- Lupta impotriva cancerului etc.

Tofu

Tofu

2 / 5

 

Ca principiu de obtinere Tofu nu ne spune multe: se obtine din boabe de soia, apa si agent de inchegare, gasindu-se sub doua forme – moale sau compact. In Orient acest aliment obtinut din boabe integrale de soia este folosit de mii de ani si se cunosc proprietatile sale curative, astfel incat oamenii au facut si o sarbatoare pentru celebrarea acestui aliment. Putem spune astfel ca tofu prezinta toate beneficiile pe care le-am obtine din consumul de boabe de soia:

- Aduce un aport important de calciu, fiind indicat copiilor in perioada de crestere, sportivilor, dar si femeilor, mai ales cand se apropie de menopauza pentru a evita osteoporoza;

- Previne si trateaza anemia;

- Amelioreaza tulburarile digestive si constipatia prin continutul de fibre;

- Previne cancerul;

- Scade tensiunea;

- Scade si previne riscul de infarcte si accidente vasculare (cerebrale sau in alte tesuturi);

- Prezinta efecte benefice asupra tiroidei;

- Reduce inflamatiile;

- Intareste sistemul imunitar;

- Mentine densitatea osoasa;

- Creste fertilitatea etc.
 

Lapte de canepa sau de migdale

Lapte de canepa sau de migdale

3 / 5

 

Canepa este considerata de unii nutritionisti ca fiind mult mai valoroasa din punct de vedere nutritiv chiar si decat soia. Contine numeroase microelemente, vitamine, minerale, compusi activi, proteine dar si acizi grasi omega 3, omega 6 si omega 9! Practic canepa este unul din miracolele naturii. Semintele de canepa sunt foarte bogate in aceste elemente iar laptele din seminte crude de canepa are un gust excelent!

Laptele de migdale prezinta proprietati miraculoase, inclusiv pentru furmusete si il puteti folosi cu incredere ca ingredient in mastile de infrumusetare, atat pentru ten si par, cat si pentru restul corpului. Efectul consumului laptelui de canepa sau a celui de migdale este reprezentat la nivelul tuturor sistemelor organismului, inclusiv asupra sistemului nervos central.
 

Sardinele

Sardinele

4 / 5

 

Multe persoane se tem sa manace sardine datorita aspectului pe care acesta il au. Precum carnea de peste in general, sardinele contin acizi grasi omega 3 si omega 6 in cantitati importante, precum si o serie de aminoacizi si proteine speicfice vietatilor acvatice, astfel ca acesti nutrieni nu pot fi obtinuti decat prin consumul alimentelor marine. Sardinele au insa specificitatea ca, spre deosebire de consumul carnii de la alti pesti, pot fi consumate cu tot cu oase, iar oasele de peste sunt printre cele mai bogate in calciu si mai ales fosfor, elemente extrem de importante pentru sanatatea organismului, in special a sistemului osos. Sursle de fosfor sunt mai rare in natura, mai ales printre alimentele pe care le consumam zilnic, astfel ca o portie de sardine macar o data pe saptamana ar aduce un aport suficient de fosfor pentru a ne mentine sanatatea.

Seminte de in si germeni de cereale

Seminte de in si germeni de cereale

5 / 5

 

Germenii de cereale au proprietati unice, specifice, aceasta pentru ca in starea de germen, mai exact atunci cand samanta se dezvolta incercand sa dea nastere plantei al carui material genetic il poarta, germenul inmagazineaza o serie de substante cu potential maximal astfel sa poata suplini necesarul imens de energie de care ar avea nevoie ca sa devina planta. Exista chiar o ramura a medicinii naturiste numita gemoterapie. Semintele de in sunt si ele foarte bogate in acizi omega 3 si omega 6, dar si in fibre si vitamine. Se recomanda sa consumati semintele de in si germenii in salate spre exemplu.

 

Iti sugeram articolul: "Gemoterapia - sanatate cu plante tinere"

 

Sursa: Healthy.ro - suplimentul de sanatate si diete by Kudika.ro

Citeste si alte articole pe Healthy:

 Invata aici pasii autoexaminarii sanilor
 7 lucruri de stiut despre igiena intima
 Adolescentul roman - practicile si perceptiile sexuale

Goji Berrie
Tofu
Lapte de canepa sau de migdale
Sardinele
Seminte de in si germeni de cereale

Rezumat

Unele alimente nu fac parte din rutina noastra alimentara, nu le abordam fiindca nu suntem obisnuiti cu ele, nu am crescut mancand astfel sau se spune despre acestea ca sunt calorice ori n-au un aspect tocmai placut. De unele poate nici nu ati auzit. Iata o lista simpla de alimente care sunt evitate, dar care aduc multiple beneficii sanatatii.

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri