Atunci cand ti-ai propus o dieta ori pur si simplu un regim de hrana sanatos va trebuie sa te gandesti la alimentele interzise pe o lunga perioada de timp.
In general alimentele care sunt intezise in diete si la care ai voie doar ocazional coincid cu cele care iti fac rau, iti distrug sanatatea si silueta. Pe de alta parte, dupa cateva luni de alimentatie sanatoasa vei concluziona ca nici macar nu iti mai plac atat de mult o buna parte din acele alimente nocive si probabil te vei intreba ce ai gasit gustos candva in ele.

Care sunt insa alimentele care ne fac rau? In special grasimile si dulciurile sunt nocive, mai exact grasimile “rele” si alimentele care contin zahar. Combinatia grasimilor “rele” cu proteine sau dulciuri este si mai nociva.

Asadar, iata un rezumat al alimentelor pe care in general ar trebui fie sa le eviti, fie sa le consumi rar:

- Margarina trebuie sa o elimini complet din meniu, contine grasimi nocive, chiar daca sunt “vegetale”;
- Untul se recomanda consumat rar, dar nu renuntati definitiv la acest aliment;
- Cascavalul de asemenea se consuma saptamanal sau chiar mai rar;
- Vinul sau alte bauturi alcoolice nu mai mult de doua-trei pahare pe saptamana;
- Branza de capra, bivolita sau oaie se consuma rar;
- Prajiturile ar trebui excluse din alimentatie, insa le puteti compensa lipsa cu salate delicioase de fructe sau cu tarte de fructe;
- Produsele de patiserie trebuie eliminate din alimentatie;
- Sandwich-urile se recomanda a fi consumate rar, tocmai pentru ca sunt obtinute din combinarea alimentelor de diferite categorii: fainoase (painea) cu grasimi (cascaval, carne grasa, mezeluri, unt) etc.
- Mezelurile se recomanda a fi eliminate complet din alimetatie, in locul lor consumati de exemplu o portie subtire de piept de pui la gratar.
- Mancarurile prajite se elimina complet din regimul alimentar;
- Mancarurile foarte picante pot distruge mucoasele tubului digestiv, de aceea nutritionistii recomanda mancarurile moderat condimentate;
- Ciocolata poate fi consumata mai rar, la cateva zile, la fel si inghetata;
- Alimentele fast-food evitate; incercati sa le inlocuiti cu salate sau fructe, iaurturi etc.

De asemenea se recomanda ca in fiecare zi sa introduceti in meniul vostru:
- Un iaurt;
- O cana cu lapte (o puteti combina cu cerealele de la micul dejun);
- Cateva fructe;
- O salata;
- O bucata de carne care sa nu depaseaca dimensiunile unei palme;

Sursa: Healthy.ro, suplimentul de sanatate si diete by Kudika.

Citeste si alte articole pe Healthy, noi iti recomandam:

3 tipuri de salate care te ingrasa
Afla si tu adevarul despre suplimentele pentru slabit!
Programul meu de sport cu care am slabit


Addicted Traveler & Storyteller. Wine Adventurer. A descoperit călătoriile încă din copilărie, iar vinul după 30 de ani. Le-a îmbinat pe amandoua și, după o carieră de 14 ani în industria de turism dintre care 7 pe...



Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri