2. Descoperirea
Acest tip de joc dezvolta atentia si concentrarea. De la inceput, parintii stabilesc un element ce trebuie urmarit, apoi ii provoaca pe copii sa il identifice de cat mai multe ori. Pentru cei de varste mici, obiectivul poate fi un animal sau o culoare. Cei mai mari pot fi incurajati sa numere de cate ori apare o anumita litera.
Jocul va fi unul reusit numai daca parintii se implica activ, comentand permanent si incurajand cautarea. Pentru a-si dezvolta creativitatea, copiii pot fi determinati sa identifice diferite forme geometrice sau diferite nuante ale unei culori.
Sa luam ca exemplu cartea “Robin Hood”, semnata si ilustrata de Mauri Kunnas. Aceasta este o versiune originala si plina de umor a legendei celebrului arcas din folclorul englezesc. Ceea ce-i va atrage cel mai mult pe copii este faptul ca toate personajele acestei povesti sunt intruchipate de animale: pisici, caini, purcelusi, bursuci. Pentru vestitul Robin Hood, autorul a facut cea mai inspirata alegere: acesta este un motan simpatic si neastamparat.
Pentru inceput, copiii pot identifica cate pisici sau cati purcelusi apar in paginile cartii. Apoi, ei pot cauta diferite tonuri de verde, ascunse in frunzisul padurii Sherwood (verde deschis, verde-galbui, kaki etc.). Daca pentru copiii mai mari, o litera este usor de identificat, ei pot descoperi de cate ori apare mentionat seriful din Nottingham. In plus, pe langa toate posibilitatile ofertante de joaca, cartea “Robin Hood” ofera si o multime de situatii comice, ce cu siguranta ii vor incanta pe micii cititori.
3. Imprietenirea literelor
Parintii pot explica celor mici ca literele sunt prietene, iar cand se intalnesc, pot crea un cuvant. Astfel, copiii vor “imprieteni litere” pentru a forma cuvinte, care mai apoi vor fi pronuntate de mai multe ori cu atentie.
Acest joc poate fi facut cu usurinta oriunde, iar cinci minute zilnice de stimulare prin joaca vor ajuta foarte mult copiii. In scurt timp, vor invata sa uneasca literele si sa contureze cuvinte.
4. Tachinarea
Parintii se pot opri din citirea unei povestiri chiar in cel mai tensionat sau palpitant moment, invocand scuze precum apropierea orei de masa. Lasand cartea pe masa, ii vor tenta pe cei mici sa descopere continuarea. Astfel, acestia pot fi stimulati sa descifreze literele singuri. De exemplu, daca ne referim tot la “Robin Hood”, lectura poate fi oprita atunci cand Robin este aruncat de Micul John in rau, fara a mai putea iesi de unul singur.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară