Alimentatia la copii pe timp de vara trebuie sa "profite" de bogatia de fructe si legume de sezon, care nu pot lipsi dintr-o alimentatie sanatoasa.

Alimentatia la copii: principii de nutritie

1 Proteine pentru cresterea copilului

Proteinele sunt principii alimentare de baza care asigura cresterea si dezvoltarea copilului, aminocizii din proteine fiind „caramizile” din care se sintetizeaza toate celulele organismului.

Micutul are nevoie de proteine animale (cu masura) si proteine vegetale.

Proteine animale pot fi asigurate micutului din peste, carne, (pui/curcan/vita), oua, lapte.

Proteine vegetale sunt asigurate de leguminoase ( soia, fasole, mazare, linte) dar si din nuci si seminte.

2. Glucide

Glucidele este bine sa fie asigurate micutului din sursa naturala si nu din dulciuri concentrate, prajituri, sucuri carbogazoase.

Glucidele din fructe sunt recomandate pe tot parcursul zilei, la gustari, intre mese, pentru a creste energia copiilor. Fructoza (glucidele din fructe) este rapid si usor asimilat de organism.

Se recomanda pepenii, nectarinele, caisele si fructele inchise la culoare (afine, struguri negri, mure)

A doua sursa importanta si sanatoasa de glucide e asigurata din cereale integrale (musli), orez ( de preferinta brun), paste integrale care aduc si multe fibre si vitamine din complexul B extrem de importante pentru dezvoltarea copilului.

Sursa foto: shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Alimentatia copilului pe timp de vara: ghid practic pentru parinti.