A venit vara, este din ce in ce mai cald, iar apetitul micutului tau s-a schimbat? Atunci este cazul sa ii schimbam alimentatia. Iata care sunt cele 5 alimente pe care trebuie sa le introduci in alimentatia de vara a copilului tau.

A venit vara, este din ce in ce mai cald, iar apetitul micutului tau s-a schimbat? Pana si adulti experimenteaza o schimbare a apetitului din cauza caldurii, deci nu e un motiv pentru care sa va ingrijorati. Pe timpul verii, energia pe care organismul nostru o consuma pentru a-si mentine temperatura optima este mai mica, asadar nu are nevoie de atat de mult „combustibil”. Asa se explica lipsa poftei de mancare. In acest caz, trebuie sa fim mai atenti la alimentatia celor mici si sa le oferim in continuare nutrientii de care au nevoie, dar sub alta forma, mai „light”.

Iata cateva alimente care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia copilului tau pe timp de vara:

Fructe proaspete5 Alimente de vara care sa nu lipseasca din dieta zilnica a copilului tau

Vara este anotimpul perfect pentru a-i oferi copilului tau cea mai buna alimentatie pentru ca in piete si in supermarketuri se gasesc fructe proaspete si delicioase. Ele asigura necesarul de vitamine, stimuleaza sistemul imunitar, au un continut mare de fibre, sunt un desert perfect pentru ca indulcesc dar previn diabetul, nu necesita timp pentru a le pregati si sunt o sursa foarte buna de energie.

Image © Shutterstock - 13368534

Fructele pot fi consumate ca atare (dar atentie! Spalati-le cat se poate de bine pentru ca vara bacteriile se dezvolta cu foarte mare usurinta), sub forma de sucuri sau smoothie-uri (copiii adora smoothie-urile pentru ca sunt bune, usor de consumat si nu le rapesc mult timp din joaca), sub forma de inghetata (o reteta foarte simpla este sa luati doua banane coapte, sa le desfaceti, sa le taiati rondele, sa le bagati la congelator doua ore si apoi sa le dati prin blender. Pasta obtinuta va avea consistenta asemanatoare cu cea a inghetatei din comert, dar nu la fel de sanatoasa. Puteti adauga si nuci/ migdale, o lingurita de miere si putin lapte. Delicios!), in prajituri sau in sucuri (alegeti sa le faceti acasa).

Incercati pe cat de mult posibil sa inlocuiti deserturile din comert cu portiile generoase de fructe.

5 Alimente de vara care sa nu lipseasca din dieta zilnica a copilului tau
Legume proaspete

La fel ca si in cazul fructelor, vara avem o multime de legume pe care putem sa le consumam in stare cruda pentru ca sunt foarte bune, hranitoare si se gasesc din abundenta vara. Ele sunt pline de vitamine si minerale si trebuie neaparat introduse in alimentatia de vara a copilului pentru a inlocui tot ceea ce organismului celui mic pierde atunci cand transpira. Puteti sa ii serviti salate, sa le gratinati, sa i le dati ca atare etc.

Image © Shutterstock - 12165172

Incercati sa ii oferiti cat mai multe legume(si fructe) puternic colorate pentru ca ele contin multi antioxidanti si protejeaza pielea de efectul nociv al razelor de soare. In cazul in care cei mici nu par foarte incantati sa consume legume, puteti sa le taiati fasiute si sa le aranjati intr-o forma haioasa si atragatoare. In plus, puteti adauga un sos de branza si smantana usor in care sa isi inmoaie legumele.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 Alimente de vara care sa nu lipseasca din dieta zilnica a copilului tau.