Calciul este un mineral esential pentru cresterea copiilor, asigurand dezvoltarea sistemului osos, a muschilor dar si a unor dintisori sanatosi.

Foarte multe fructe si legume sunt surse bogate de calciu, care raman adesea “in umbra” “clasicelor” produse lactate, de aceea va invitam sa le redescoperim!

Asigurarea unui aport suficient de calciu este esentiala pentru sanatatea copiilor, dar si a adultilor, unde principalul lui efect este cel de preventie a osteoporozei.

Cercetarile au aratat ca deficitul de calciu nu afecteaza doar sanatatea scheletului osos ci este un factor de risc pentru dezvoltarea hipertensiunii arteriale.

alimente bogate in calciu, legume bogate in calciu, fructe bogate in calciu

Calciul- un mineral vital

1 Calciul intra in alcatuirea sistemului osos si a dintilor.
2 Calciul intervine in transmiterea informatiilor nervoase si neuromusculare.
3 Calciul previne rahitismul, osteoporoza, durerile articulare si lombare, artritele si hipertensiunea arteriala.
4 Calciul ajuta la mentinerea greutatii normale a organismului.
5 Calciul este important pentru sanatatea parului si a unghiilor.
6 Calciul este esential pentru sistemul imunitar.
7 Calciul previne durerile menstruale.
8 Calciul previne migrenele, crampele musculare, depresia si oboseala.

Necesarul de calciu

Copiii intre 1-3 ani au nevoie de 500 mg de calciu/zi.
Copiii intre 4-8 ani au nevoie de 800 mg de calciu/zi.
Adolescentii au nevoie de 1300 mg de calciu/zi.
Adultii au nevoie de 1000-1200 mg de calciu/zi.

Foto@Shutterstock.com


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cele mai importante surse de CALCIU in alimentatia copiilor.