5 Noiembrie 2021 publicat în Copil 6 share-uri

Cofeina este bine sa fie consuma in cantitati cat mai mici de catre copii, din cauza efectelor negative care pot sa apara. Iata in ce produse se gaseste cofeina si cum sa limitam consumul de cofeina la copii.

Informatii generale

Cofeina este o substanta psihoactiva. Fara sa ne dam seama uneori, cei mici consuma cantitati destul de mari de cofeina din bauturi si alimente. Cofeina este un stimulent care se gaseste in cafea, ceai, ciocolata si in alte alimente si bauturi.

Exista aproximativ 140 mg cofeina intr-o ceasca de cafea la filtru. O cana de ceai are aproximativ 75 mg, iar o doza de cola cam 45 mg de cofeina. Cofeina se gaseste in cantitati mari si in alte bauturi carbogazoase, in bauturi energizante, dar si in bauturi pe baza de ceai, ciocolata (mai ales ciocolata amaruie), bauturi cu cacao, ciocolata calda etc. Asadar, din cola, bauturi energizante si ciocolata, copiii pot ajunge cu usurinta la peste 100 mg de cofeina intr-o zi. Adolescentii pot consuma in mod deliberat cantitati mai mari.

Unii adolescenti considera ca aportul de cofeina ii ajuta sa aiba rezultate mai bune la scoala si la teste. Daca adolescentul tau are mult de invatat sau multe teme, alimentele si bauturile care contin cofeina pot fi tentante pentru a ajuta la imbunatatirea concentrarii in timpul scolii si pentru a sta pana tarziu pentru studiu. Din pacate, acest lucru poate duce la un ciclu de insomnii din cauza efectelor date de cofeina. Poate consuma mai multa cofeina pentru a combate oboseala din cauza lipsei de somn si apoi sa aiba probleme de adormire. Citeste continuarea pe mamisicopilul.ro

Retail jobs

Sursa foto: pexel.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri