"Sa aduci pe lume un copil poate aduce multa bucurie si efervescenta in viata ta. Dar la acest pachet de bucurie se adauga de cele mai multe ori stres si anxietate. "

psihoterapeutOana este psihoterapeut in cadrul cabinetului propriu de psihologie din anul 2009.Este specializata in psihoterapie cognitiv-comportamentala, iar in ultimii ani s-a concentrat, cu predilectie, asupra laturii de preventie si mai ales de promovare a sanatatii mintale. In anii anteriori a fost cooptata in echipa de consultanti a companiei Result Development unde a acordat consultanta atat clientului intern cat si clientului extern. Tot aici a ocupat pozitia de business developer. Printre cele mai importante responsabilitati s-a numarat consultanta in comunicare, recrutare, conceperea si asistarea la assesment center, activitati specifice de dezvoltare antreprenoriala etc..


In primii ani ai carierei a desfasurat activitati de consultanta si operatiuni financiare.


A participat in timpul anilor de studii la numeroase cursuri si work-shop-uri, fiind membra a echipelor de cercetare in diferite proiecte.


Azi este membra a Colegiului Psihologilor din Romania, Asociatia de Hipnoterapie si Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala.

Oana Popescu-Argetoia - Expert Garbo

www.oanapopescuargetoia.ro

Stresul prospetei mamici

Sa aduci pe lume un copil poate aduce multa bucurie si efervescenta in viata ta. Dar la acest pachet de bucurie se adauga de cele mai multe ori stres si anxietate. Multe proapete mamici se simt coplesite si se intreaba:
• Imi hranesc suficient copilul?
• De ce plange asa mult copilul meu?
• De unde imi voi lua energia sa-mi ingrijesc copilul?
• Ce se va intampla cand nu voi mai avea ajutor?
• Dau suficienta atentie celuilalt (celorlalti) copil si partenerului meu?
• Relatia mea are de suferit?

Trebuie sa stii ca multe mame simt acelasi lucru si ca aceste ingrijorari sunt comune si perfect normale. Ba, chiar arata ca iti pasa! Poti insa face cativa pasi pentru a gestiona eficient stresul de a fi proaspata mamica.


Ai grija de tine!!!

• Dormi. Odihneste-te cat de mult poti, oriunde si oricat. Dormi cand doarme si copilul. Adormi cand esti pe scaunul din dreapta in masina. Stabileste un program de noapte impreuna cu partenerul tau, astfel incat sa apuci sa dormi legat cateva ore pe noapte. Nu te jena si fa toate aceste lucruri care arata ca esti constienta de limitele tale si te ajuta sa previi situatii periculoase, cum ar fi sa adormi cand esti cu copilul in brate.
• Mananca sanatos. O hrana corespunzatoare te poate ajuta sa acumulezi mai multa energie. Incearca sa eviti cofeina si sa mananci sanatos si mai ales sa te hidratezi bine.

Foto@Depositphotos


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Stresul proaspetei mamici.