Pentru o piele frumoasa si sanatoasa este nevoie nu doar de tratamente de ingrijire, creme hidratante si masaje faciale, ci si de rabdare deoarece aceste metode nu au un efect imediat. Spre exemplu, pentru femeile cu tenul dificil, cu probleme, mastile si cremele de fata functioneaza in timp, rezultatul fiind vizibil doar dupa cateva luni de la folosire.

Alimentele ocupa si ele un loc foarte important in viata noastra, unele influentand in mod negativ sau pozitiv aspectul pielii noastre.

Doctorul dermatologic Alice Lesch Kelly a prezentat pentru revista online www.ivillage.com cele mai importante alimente care ajuta la regenerarea si hidratarea pielii:

1. Mango

Dulce si sanatos, fructul de mango reprezinta o adevarata sursa de beta caroten, care este transformat in corp in vitamina A (ajuta la hidratarea pielii, la repararea tesuturilor, reduce inflamatiile dupa expunerea la soare).

Cel mai bun mango este cel copt, moale la atingere.

Alte surse de beta carotene: morcovi, dovleac, cartofi dulci, caise.

2. Sucul de portocale

Sucul de portocale este plin de vitamina C, un antioxidant care ajuta la protejarea ADN-ului din celulele pielii. De asemenea, vitamina C este necesara pentru productia de colagen (previne aparitia ridurilor).
Realizeaza un shake fresh chiar la tine acasa, amestecand o cana de suc de portocale cu un pahar de iaurt de vanilie, gheata si putina miere.

Alte surse de vitamina C: ardei, broccoli, grapefruit, capsuni.

3. Iaurtul

Ultravioletele pot grabi aparitia ridurilor si cresc riscul de cancer de piele. Soarele nu trebuie intotdeauna evitat pentru ca limitele de productie a vitaminei D (esentiala pentru sanatatea oaselor) depind de caldura emisa de razele soarelui.

Putem mentine nivelul ridicat de vitamina D din corp, consumand produse lactate, precum iaurt, lapte sau branza.

Alte surse de vitamina D: cereale, suc de portocale.

4. Migdale

Migdalele contin vitamina E, un antioxidant care ajuta la protejarea celulelor pielii de razele ultraviolete ale soarelui. In plus, vitamina E lupta impotriva imbatranirii premature a pielii.

Este indicat sa consumam o mana de migdale zilnic, insa mare atentie la gramaj deoarece contin foarte multe calorii (100 de grame – 580 calorii).

Alte surse de vitamina E: seminte de floarea-soarelui, alune, arahide.

5. Carnea de pui


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 6 alimente pentru o piele sanatoasa.