Silueta mamicii dupa nastere

12:03, 7 Martie 2011 publicat în Nastere

In timpul sarcinii gravida a luat in greutate, mancand pentru doi, incercand sa asigure bebelusului toti nutrientii de care avea nevoie in timpul dezvoltarii sale intrauterine.

Dupa nastere este firesc ca proaspata mamica sa isi faca griji cu privire la silueta ei, mai ales ca isi doreste sa intensifice si viata de cuplu.

Despre greutate, nastere si nou-nascut

Greutatea din timpul nasterii nu trebuie sa creasca foarte mult fiindca ridica doua riscuri: diabetul gesational al mamei si greutatea prea mare a copilului la nastere. Greutatea de peste 4,5 kg a nou-nascutului arata ca acesta va suferi de obezitate infantila daca mama nu este atenta la nutritia copilului si ca de altfel va avea probleme cu greutatea toata viata, ba mai mult, creste riscut de diabet zaharat cand va fi adult. O nutritie sanatoasa si echilibrata a gravidei exclude aceste riscuri.

Citeste si:
Horoscopul lunii MARTIE 2021: Previziuni astrale importante pentru...
Horoscopul lunii MARTIE 2021:...

Silueta dupa nastere

Dupa nastere urmeaza perioada in care proaspata mamica alapteaza, asadar se recomanda sa consume cate mese simte nevoia, dar cu preparate sanatoase. Evitati:

- Mancarurile prajite;
- Dulciurile din comert, prajiturile, produsele de patiserie
- Mancarurile fast-food
- Sucurile din comert

Citeste si:
Șase pași către dieta unui adult sănătos
Șase pași către dieta unui...

Aceste alimente contin substante toxice care se pot elimina in lapte si perturba astfel si sanatatea bebelusului.

Beti multa apa, sucuri naturale de fructe si legume, dar rar ceaiuri, acestea putand contine hormoni (fitoestrogeni). Ca si recomandari in privinta ceaiurilor, cele clasice ca musetel, sunatoare, galbenele, rostopasca sunt ceaiuri potrivite.

Exercitii fizice versus dieta

Dieta restricitiva nu este potrivita in perioada alaptarii pentru ca atat mamica, dar si bebelusul au nevoie de nutrienti. Se recomanda insa foarte mult exercitiile fizice. Cele care solicita mai multe grupe de muschi simultan sunt cele mai indicate: alergarea, aerobic, dans, Zumba, abdomene, fitness etc. Se recomanda cel putin o ora pe zi de elercitii fizice.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri