Mineralele si vitaminele sunt indispensabile unei diete sanatoase in timpul perioadei de sarcina.

Vitamine si minerale esentiale in timpul sarcinii!

1 Calciu

Calciul este esential pentru construirea scheletului osos al fatului si previne dezvoltarea hipertensiunii legate de sarcina a mamei.

Doza necesara este 1000mg/zi.

Surse de calciu, care pot fi incluse in dieta gravidei:

  • Produse lactate
  • Peste: sardine, cod, somon
  • Legume: broccoli, spanac, salata verde, fasole verde, patrunjel, morcov, ceapa, usturoi
  • Leguminoase: fasole, mazare
  • Fructe: portocale, caise, smochine, stafide
  • Nuci si seminte: migdale, nuci, seminte de susan, seminte de floarea-soarelui
  • Oua
  • Tofu

2 Acizi grasi omega-3 si omega-6

Acizii grasi esentiali omega ajuta la dezvoltarea aparatului vizual si a sistemului nervos al fatului.

Pentru mama, beneficiile constau in protejarea aparatului cardiovascular. Doza recomandata in sarcina: 300mg/zi.

Surse alimentare:

  • Peste: somon, ton, sardine, herring
  • Carne: pui, curcan
  • Oua
  • Avocado
  • Nuci
  • Cereale integrale
  • Seminte de in, seminte de dovleac

sursa foto:sxc.hu


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi pentru o dieta sanatoasa in sarcina!.