Mineralele si vitaminele sunt indispensabile unei diete sanatoase in timpul perioadei de sarcina.

3 Acid folic

Suplimentarea dietei gravidei cu acid folic este esentiala, pentru a preveni defectele congenitale de tub neural (viitorul sistem nervos) al fatului.

Suplimentul de acid folic este necesar in primele saptamani de sarcina. Ideala este suplimentarea dietei cu acid folic inainte de conceptie, minim 400 micrograme/zi.In cazul femeii gravide, necesarul creste la 600 mcg/zi de acid folic.

Surse de acid folic:

  • Leguminoase: linte, soia, fasole, mazare
  • Legume: spanac, broccoli, salata verde, varza de Brussels, sfecla rosie, morcov
  • Fructe: portocale, grapefruit, ananas, pepene, afine, zmeura
  • Seminte de floarea-soarelui
  • Nuci

4. Fier

Femeia gravida are nevoie de mai mult fier (30mg/zi). Acesta poate proveni din alimentatie, daca sunt incluse in dieta: carne, ficat, oua, peste, vegetale cu frunze verzi (spanac, patrunjel, salata verde), leguminoase (fasole, mazare, soia, linte), nuci.

Totusi, pentru a preveni anemia gravidei, care poate determina nastere prematura sau greutate mica la nastere a fatului, se recomanda suplimentarea dietei cu fier.

5 Potasiu

Doza recomandata de potasiu in sarcina este de 4,7g/zi. Potasiul ajuta la controlul tensiunii arteriale.

Surse de potasiu:

  • Frucre:prune, struguri, stafide, portocale, banane, pepene galben
  • Legume: rosii, spanac, broccoli, conopida
  • Leguminoase: fasole
  • Seminte de floarea-soarelui
  • Migdale

sursa foto:sxc.hu


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi pentru o dieta sanatoasa in sarcina!.