Mineralele si vitaminele sunt indispensabile unei diete sanatoase in timpul perioadei de sarcina.

Poftele gravidelor

Pofta de anumite alimente, uneori “ciudate” este normala in perioada sarcinii si este bine sa fie implinita. Anumite studii au aratat ca dieta mamei in timpul sarcinii poate influenta preferintele alimentare ale bebelusului; alimentele consumate de mama pe perioada sarcinii, vor fi preferate si tolerate ulterior si de copil. Prin urmare, puteti educa gustul pentru o alimentatie sanatoasa a bebelusului, inca din perioada intrauterina…

Atentie sporita!

In timpul sarcinii, anumite alimente devin riscante pentru fat:

Laptele nepasteurizat si produsele din lapte nepasteurizat prezinta riscul contaminarii gravidei cu bacteria Listeria monocytogenes care poate cauza nastere prematura sau moartea fatului in uter.

Pentru evitarea listeriozei se recomanda:

  • Spalarea riguroasa a legumelor si fructelor
  • Prepararea termica atenta a carnii de vita, porc, pui
  • Evitarea laptelui crud si consumului de branzeturi moi

Ouale

Ouale crude sau insuficient preparate prezinta riscul contaminarii cu Salmonella. Pentru a evita aceasta infectie se recomanda pepararea la temperaturi inalte a produselor de origine animala: carnea, ouale, produsele lactate, mai ales in cazul gravidelor!

va recomandam:

5 Riscuri alimentare pentru sarcina

Pentru gravidute: Dieta structurata pe lunile de sarcina

Alimentatia in sarcina

Dieta in preconceptie

Aboneaza-te la NewsLetter-ul Kidz pentru a primi mai multe informatii despre parinti si copii.

sursa foto: sxc.hu

articol de Ioana p


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi pentru o dieta sanatoasa in sarcina!.