5 Dezvoltare “asincrona”
In mod obisnuit, un copil se dezvolta cu o rata egala intelectual, emotional si fizic, corespunzator cu varsta.
Copiii supradotati pot prezenta o dezvoltare asincrona. Spre exemplu, un copil supradotat de 3 ani, poate avea dezvoltarea intelectuala a unui copil de 6 ani, abilitatile fizice ale unuia de 3 ani si dezvoltarea emotionala a unui copil de 2 ani.
Cu cat IQ-ul unui copil este mai ridicat, cu atat mai evident este fenomenul “dezvoltarii asincrone”.
6 Hipersensibilitate
Un copil supradotat manifesta o sensibilitate crescuta intr-unul din domeniile: psihomotor, emotional, intelectual, imaginativ.
Psihomotor: copilul este plin de energie, se pot remarca trasaturi precum vorbirea rapida, comportamentul impulsiv, nevoi scazute de somn.
Emotional si senzorial: copilul are simturile mult mai “ascutite”. El poate sa planga din cauza unui miros sau sunet neplacut sau din cauza unor haine prea aspre. Acesti copii traiesc cu o intensitate crescuta emotiile si sentimentele, iubesc arta si natura. Pot avea o timiditate exagerata, o grija deosebita pentru ceilalti, pentru dreptate, pentru natura.
Ei dezvolta sentimente foarte puternice de atasament/compasiune fata de anumite persoane, animale sau obiecte si tind sa fie foarte critici cu ei insisi, ca adulti.
Intelectual: copilul trece totul prin filtrul gandirii, intreaba excesiv la scoala, cauta raspunsuri la cele mai variate probleme, e stapanit de dorinta de cunoastere si invatare, de aceea va citi cu interes in anumite domenii.
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie
Arhetipurile în mentalul colectiv românesc. Alegerile și fricile românilor