Calciul se numara printre mineralele esentiale organismului, ajutand in principal la formarea armonioasa a sistemului osos.

Calciul se numara printre mineralele esentiale organismului, ajutand in principal la formarea armonioasa a sistemului osos.

Ce trebuie sa stii despre calciu?

Acest mineral se absoarbe din intenstinul subtire in sange. Sangele transporta calciul la tesuturi, unde este intr-un final absorbit in functie de necesitati (este fixat in proportie de 90% in oase).

Absorbita calciului este facilitata de vitamina D, care este sintetizata la nivelul pielii sub influenta razelor UV prin expunere la soare. De aceea este foarte util sa duci micutul la mare “sa-l vada soarele” si este si placut pentru el sa se joace cu apa si nisip.

Pe langa rolul pe care il are in dezvoltarea sistemului osos, calciul ajuta la contractia muschilor si a inimii (pentru ca si inima este un tip de muschi), protejeaza dantura, ajuta in procesele de coagulare si tansmiterea impulsurilor nervoase.

Lipsa de calciu la copii predispune la rahitism si scaderea densitatii oasleor, osteoporoza si hitertensiune arteriala mai tarziu in cursul vietii.

Care este doza zilnica de calciu necesara pentru cel mic?

Bebelusii care au o varsta de pana la 6 luni alaptati la san trebuie sa aiba o doza zilnica de 300 mg de calciu, iar cei hraniti cu formule de lapte sau lapte praf trebuie sa consume zilnic aproximativ 500 de mg.

Incepand de la 6 luni pana la un an, necesarul de calciu creste la 550 de mg pe zi. Intre 1- 3 ani copilul mic are nevoie de 700 mg zilnic, iar dupa varsta de 3 ani, nevoile zilnice de calciu se vor ridica la 800-900 de mg.

In ce alimente se gaseste calciul?

Toata lumea stie ca principalele alimente care contin calciu din belsug sunt laptele, branza, ouale, iaurtul etc. In special laptele de mama pentru bebelusi este cea mai buna sursa de calciu, in conditiile in care mama are o alimentatie sanatoasa pe parcursul alaptarii.

Calciul mai este continut si in legumele verzi proaspete (este distrus in mare parte prin fierberea lor), lapte de soia, tofu, peste.

Cand incepe diversificarea alimentatiei si copilul mananca si hrana solida, ia in calcul adaugarea de lactate in retetele pe care le pregatesti special pentru bebe: diferite piureuri cu lactate, sufleuri, budinca de branza cu lapte. Evita insa branza topita, deoarece este foarte bogata in grasimi si saraca in calciu.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cat de important este calciul?.