Dislexia face parte din categoria dizabilitatilor de vorbire si care poate afecta capacitatea unei persoane de a citi, a scrie si uneori de a vorbi.

Problemele auditive asociate dislexiei cuprind o varietate de functii. De obicei, copilului ii este greu sa-si aminteasca sau sa inteleaga ceea ce aude. Rememorarea secventelor de obiecte sau a unei serii de mai multe comenzi odata pot fi dificile. Uita parti din cuvinte sau din propozitii intregi, iar cuvintele pe care le rosteste suna ciudat. In locul lor, pronunta un cuvant gresit sau unul similar. Copiii care se lupta cu aceasta problema stiu ce anume vor sa spuna, dar le este greu sa-si gaseasca vorbele care le exprima gandurile. Sunt multe semne ce pot fi observate la copiii care au dislexie. Din aceasta cauza copiii devin retrasi si par sa fie deprimati. Unii ajung sa joace teatru incercand sa distraga atentia celor din jur de la dificultatea lor de invatare. Deseori au probleme privind respectul de sine si interactiunile lor cu fratii si colegii se raresc. Nu mai prezinta inteles fata de activitatile scolare si par nemotivati sau lenesi.

La fel de importante ca si semnele academice sunt si semnele si simptomele emotionale, necesitand o atentie la fel de mare.

Ce trebuie sa faceti?

Cereti ajutorul scolii si medicilor.
Daca va ingrijoreaza dezvoltarea copilului dumneavoastra este important sa consultati medicul pediatru si pentru a obtine mai multe informatii discutati cu invatatorul/profesorii copilului dumneavoastra.
Fiecare scoala ar trebui sa aiba o echipa de specialist care se intalnesc regulat pentru a discuta problemele specifice pe care le au copiii. Din aceste echipe ar trebui sa faca parte directorul, invatatorul sau dirigintele, psiholog, asistenta medicala, logoped, specialist in probleme de citire si alti specialisti, echipele fiind numite grupuri de suport pentru copii.. Daca la institutia unde invata copilul se tine cont de aceste grupuri, parintele sau parintii ar trebui inclusi in aceste grupuri de discutii. Orice parinte sau profesor care suspecteaza o problema de invatare poate solicita o intalnire cu echipa pentru a discuta problema copilului.Parintele poate solicita acest lucru chiar daca profesorul crede ca elevul se descurca bine la scoala.

In anumite cazuri decizia luata este testarea copilului, test ce poate fi solicitat de parinte sau profesor dar neputand fi efectuat fara permisiunea scrisa a parintilor. In cazul in care copilul merge la o scoala careia ii lipsesc profesionistii potriviti pentru a evalua o posibila problema de invatare, ar trebui sa fie evaluat de specialistii unei scoli care are asemenea specialisti sau de medici din afara sistemului scolar. Deoarece testarea poate fi uneori stresanta pentru copil, mai ales daca sunteti nemultumiti de performantele lui scolare, strategiile alternative sunt de obicei aplicate inainte de a face testarea. Odata ce planul de evaluare a fost discutat cu parintii si ei sunt de acord, echipa scolii face testele, apoi organizeaza o intalnire cu parintii pentru a discuta rezultatele.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri