Pentru a devolta creativitatea, copilului ii trebuie dezvoltate alte trei elemente: cunoasterea (bagajul de informatii si situatii cat mai largi din care sa poata alege), inteligenta si talentul. Talentele se lasa descoperite abia prin exploatarea tuturor activitatilor artistice, practice si sportive. Sunt copiii care au mai maulte talente si acestea trebuie stimulate in mod special, la un nivel profesionist daca se poate.
Inteligenta este insa de mai multe tipuri si este strans legata de talentele manifestate de copil. Pentru a-i stimula inteligenta este nevoie de jocuri si activitati specifice supravegheate si explicate de un parinte sau/si profesor. Cercetatorul Howard Gardner vorbeste in cartea sa "Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences" – 1993 – despre 7 tipuri de inteligenta care trebuie dezvoltate in egala masura in copilarie si care stau la baza creativitatii. Citind despre acestea in radurile de mai jos veti observa probabil ca in sistemul educational exista cu siguranta carente, insa le puteti evita printr-o atenta educatie familiala.Cele 7 tipuri de inteligenta ce stau la baza creatiei ar fi: lingvistica, vizual-spatiala, logico-matematica, muzicala, kinestezica, interpersonala si intrapersonala.
Dezvoltarea inteligentei lingvistice ajuta copilul sa dobandeasca un vocabular bogat ce ii va facilita crearea unor mesaje adevate situatiilor, succinte sau nu, crearea discursurilor, a compunerilor, redarea propriei imaginatii prin cuvinte, prin acest esential mijloc de comunicare – limbajul.
Jocuri de dezvoltare lingvistica
Copilul trebuie sa invete vocabular, ca atare inca de mic il puteti invata numele animalelor, plantelor, insectelor, tarilor, planetelor, oamenilor. Apoi ii aratati imaginile si el trebuie sa le asocieze cu denumirea lor specifica. Ulterior, cand creste mai mare si invata sa scrie, e important sa va jucati cu rime, sa creeze poezii, sa scrie povesti, sa citeasca in fiecare zi macar 20 de pagini dintr-o carte, sa scrie compuneri cu tema data sau cuvinte fixe pe care trebuie sa le foloseasca (vezi capacitatea de adaptare), sa dezlege rebusuri, sa povesteasca, sa vorbeasca o limba straina cel putin. Sa creeze dialoguri si situatii intre papusi. Copiii incep adesea sa vorbeasca singuri si trebuie stimulati in acest sens, mai ales ca in zilele noastre parintii nu au timp sa stea toata ziua langa copil iar acesta se joaca singur.
De ce ajung femeile din România la psiholog. ”Trăim într-o cultură în care femeia e învățată să pună nevoile celorlalți înainte”
Metroul bucureștean scurtează drumul spre prevenția cancerelor asociate infecției cu HPV
“Love Fair”, târgul caritabil care schimbă soarta animalelor fără stăpân
Țările din Europa în care se fac cele mai multe transplanturi de celule stem. Pe ce loc e România?