Cum să te pregătești fizic și mental pentru naștere. Sfaturi de la un medic ginecolog

12:04, 15 Aprilie 2021 publicat în Mami 2 share-uri

Planificată sau nu, sarcina reprezintă atât o experiență minunată, cât și una foarte imprevizibilă. În timp ce fiecare viitoare mămică va aborda diferit întreaga perioadă, există multe lucruri utile pe care le poți face pentru a te pregăti din punct de vedere mental și fizic pentru momentul mult așteptat: nașterea.

Astăzi, dr. Silviu Iștoc (foto), șef de secție obstetrică-ginecologie în cadrul Medicover Hospital, îți recomandă câteva lucruri utile pe care să le faci în perioada sarcinii pentru a-ți pregăti corpul și mintea pentru naștere.

1. Continuă să faci mișcare

Mersul pe jos reprezintă una dintre cele mai simple, dar mai eficiente modalități de a-ți antrena corpul - oferind beneficii chiar mai mult decât la nivel fizic. Integrarea în rutina zilnică a mersului pe jos regulat îți va îmbunătăți starea emoțională și rezistența fizică, ambele fiind necesare pentru naștere. Nașterea este un eveniment ce implică rezistență pentru majoritatea femeilor, astfel exercițiile fizice regulate sunt foarte utile. De asemenea, încearcă yoga prenatal sau înotul.

Citeste si:
De ce este recomandat să mergi în fiecare an la medicul ginecolog? 
De ce este recomandat să...
Foto: De la Halfpoint /Shutterstock

2.Învață să respiri corect

Una dintre cele mai bune modalități de a sprijini starea fizică (dar și mentală și emoțională) este să fii atentă la respirație. Dacă ești obișnuită să nu respiri adânc sau observi că atunci când ești într-o situație tensionată sau stresantă respiri mai puțin (sau nu la fel de bine), exersează inspirația profundă de mai multe ori pe parcursul zilei. În situații speciale, respirația îi oferă creierului suficient oxigen pentru a rămâne atent astfel încât să poată face următoarea acțiune corectă.

Citeste si:
5 lucruri uimitoare despre dezvoltarea fătului în uter
5 lucruri uimitoare despre...

3. Odihnește-te

„Ia în considerare faptul că travaliul va fi mai degrabă un maraton, nu un sprint. Corpul tău trebuie să se odihnească, să se adapteze schimbărilor și să se pregătească. Odihna susține toate structurile fizice ale corpului, precum și stările tale mentale și emoționale. Spre sfârșitul sarcinii, s-ar putea chiar să simți o nevoie mai accentuată de odihnă – ascultă-ți vocea interioară. Este cel mai bun ghid al tău”, afirmă dr. Silviu Iștoc.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri