, 28 Aprilie 2021 publicat în Mami 4 share-uri

Atunci când ești o mamă activă, între sarcinile de la serviciu care par că nu se termină niciodată și cele legate de copii, mai ales când sunt mai mici, practicarea sportului poate fi o cursă cu obstacole.

Cu toate acestea, efectuarea regulată a unor activități fizice este esențială pentru conservarea energiei și eliminarea tensiunii. Cu o organizare atentă, este posibil să faci sport chiar și dacă ești o mamă foarte ocupată.

Activitățile fizice efectuate dimineața devreme

Dacă ești mamă, nu poți spune că ai vreodată parte de timpi morți. Este posibil să ai câteva minute pentru tine seara, după ce copiii se culcă, însă nu este recomandat să faci sport după ora 19.00. Motivul este acela că te vei simți mai energizată, temperatura corpului va crește și nu vei mai putea adormi ușor. Așadar, este de preferat o sesiune sportivă dimineață, în jurul orei 6.30, înainte ca cei mici să se trezească. Sportul practicat dimineața face minuni pentru starea psihică și pentru sănătate și îți va oferi energie și un tonus pozitiv pentru întreaga zi. Pune-ți adidașii pentru a alerga sau folosește o aplicație, de exemplu, cu o ședință de fitness de zece minute acasă. Vei fi într-o formă excelentă pentru a trezi copiii și a lua împreună un mic dejun bun și sănătos.

Sportul practicat în familie

Atunci când copiii sunt mai mari, alege pentru weekend diverse activități sportive care pot fi practicate în familie, de exemplu, drumeții, tenis sau alpinism. Unul dintre cele mai simple și eficiente astfel de sporturi este mersul pe role. Trebuie să știi că unii copiii pot să înceapă să meargă pe role de la vârsta de trei ani, însă alții nu vor putea practica acest sport până la șase ani. Atunci când alegi role copii, nu uita de protecțiile pentru genunchi, coate, încheieturi și de cască. Cele mai recomandate sunt modelele de role evolutive, care se adaptează la ritmul de creștere al copilului, și, de asemenea, cu roți și frâne din cauciuc, pentru o aderență mai bună. Patinajul cu role este excelent pentru dezvoltarea echilibrului, fie pentru copii, fie pentru adulți, și îți solicită mare parte din musculatură. În plus, poate fi foarte amuzant.

O mini-sală de sport acasă

Dacă nu ai timp să mergi la sală, iar multe nici nu sunt deschise în această perioadă, creează un mic spațiu de antrenament la tine acasă. Echipamentul de bază poate fi format dintr-o simplă saltea pentru stretching și abdomene, câteva gantere pentru brațe, o bandă de cauciuc elastică și eventual o minge pentru a face exerciții de pilates. Toate aceste instrumente te vor ajuta să îți întărești mușchii, dar nu uita nici de exercițiile cardio. Dacă nu îți place să alergi, poți alege o bicicletă eliptică, ce nu ocupă foarte mult spațiu. Acest aparat îți permite să îți întărești capacitatea cardiovasculară, dar și mușchii din tot corpul. În plus, poți asculta muzică în același timp sau poți viziona serialul preferat la televizor.

Sportul integrat în viața de zi cu zi

Chiar dacă simți că nu ai niciodată timp pentru nimic, trebuie să știi că, de fapt, ai nevoie doar de 30 de minute de activitate fizică de intensitate moderată, de cinci ori pe săptămână, pentru a rămâne în formă. Așadar, dacă, în pofida tuturor sfaturilor menționate mai sus, încă te lupți să integrezi sportul în viața ta de zi cu zi, gândește-te la câteva sfaturi simple. Dacă folosești zilnic mijloacele de transport în comun pentru a ajunge la serviciu, mergi măcar o stație pe jos. Dacă poți, schimbă mașina cu bicicleta. Nu în ultimul rând, urcă scările, dacă stai la un etaj superior. Oriunde mergi, atunci când este posibil, nu mai folosi liftul ori scările rulante. Inima și mușchii îți vor mulțumi.

Niciodată să nu te simți vinovată pentru că ți-ai alocat timp pentru tine. Dacă reușești să îți satisfaci măcar parțial propriile nevoi, vei fi doar o mamă mai bună, mai relaxată și mai fericită alături de copiii tăi.

Sursă foto: De la Alena Ozerova /Shutterstock




Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri