Alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica a familiei

12:03, 18 Martie 2011 publicat în Mami

In fiecare zi ar trebui sa consumam alimente sanatoase macar la o masa.

In fiecare zi ar trebui sa consumam alimente sanatoase macar la o masa.

Dar ce inseamna alimente sanatoase?


Alimentele sanatoase sunt acelea benefice pentru sanatate, mai exact cele care ajuta la mentinerea sau recapatarea sanatatii, acele alimente cu un continut bogat in vitamine si minerale, antioxidanti, factori de protectie antristres si factori anticancerigeni, care mentin imunitatea la cote optime.

Citeste si:
Îl vei adora: 5 Moduri în care poți consuma TURMERICUL
Îl vei adora: 5 Moduri în...

Ce alimente nu ar trebui sa lipseasca din meniul zilnic?

Ne putem priva in unele zile de carne, in alte zile de lapte si branzeturi, dar n-ar trebui sa treaca nici macar o zi fara sa consumam urmatoarele tipuri de alimente.

Leguminoasele frunze

Se stie ca leguminoasele frunze contin fibre, dar mai ales minerale si vitamine suficiente pentru ratia zilnica, antioxidanti si substante care faciliteaza digestia, sunt tonice hepatie, circulatorii, scad colesterolul sau sunt tonice cerebrale. Aceste substante sunt esentiale sanatatii si nu se gasesc in produsele animale pentru ca metabolismul animal este foarte diferit de cel vegetal.

Este indicat sa consumati macar doua din aceste zarzavaturi si legume in fiecare zi, de preferabil in stare cruda cand se poate: patrunjel, telina, marar, leustean, rosii, castraveti, fasole boabe sau pastai, mazare, frunze de ceapa sau usturoi, ardei, dovleac, varza si alte legume din familia cruciferelor, urzici, leurda, macris, spanac, stevie etc.

Citeste si:
BENEFICIILE UNEI PILOTE DE CALITATE PENTRU SANATATE
BENEFICIILE UNEI PILOTE DE...

Cerealele

Cerealele integrale sunt esentiale pentru buna functionare a organelor digestive, reprezentand totodata si alimente ce detoxifica intestinele si previn cancerul de colon.

Cerealele integrale trebuie consumate zilnic, una din variante fiind consumul acestora dimineata cu lapte la micul dejun. De asemenea painea din faina integrala, graham cu tarate, painea de secara reprezinta surse importante de fibre, vitamine din Complexul B si glucide de buna calitate cu absorbtie lenta. Cateva felii de paine pe zi sau un bol de cereale integrale cu lapte sau iaurt dimineata asigura doza necesara zilnica de cereale. Cu ani in urma piramida alimentara arata ca peste jumatate din alimentele consumate zilnic ar trebui sa fie reprezentate de cereale, insa si vremurile erau de asa natura incat productia campului era mult mai bogata, pe cand carnea, legumele si fructele se obtineau mai greu asadar nu puteau ocupa un loc important in piramida alimentara. Astazi accesul la alimente este mult mai mare, astfel ca alegerea acestora trebuie facuta dupa beneficiile asupra sanatatii, ci nu dupa productie.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri