In special mamicile care planuiesc un copil pot urma aceasta dieta ce necesita schimbarea unor obiceiuri si acordarea unei atentii mai mari asupra frecventei sau cantitatii unor alimente in regimul zilnic.

De asemenea un mineral important in preconceptie dar si in sarcina este zincul. Acesta se gaseste din belsug in stridii, alimentele care contin, se pare, cea mai mare concentratie de zinc. Acesta are rol in reglarea unor procese metabolice endocrine, stridiile reprezentand un aliment care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia oricarei femei, nu doar a celor care doresc sa ramana insarcinate.

De evitat:

- alcoolul trebui total exclus din alimentatia femeii aflate in preconceptie sau in timpul sarcinii, numeroase studii de specialitate demonstrand ca alcoolul produce grave malformatii copilului, in special de tub neural
- renuntarea la fumat este obligatorie, substantele continute in fumul de tigara fiind deosebit de nocive atat pentru sanatatea mamei cat mai ales pentru cea a copilului in dezvoltare
- produse despre care stiti ca au fost tratate cu pesticide
- produse alimentare intens colorate (cu siguranta contin o cantitate mare de coloranti care sunt toxici)
- lactate cu hormoni
- cafeina in mod exagerat. Cafeina se gaseste in diverse produse care contin cacao, creme de ciocolata, ciocolata dar si in cafea sau ceai verde. Cafeina are efecte pozitive in preconceptie in sensul ca sporeste fertilitatea, insa dupa ce femeia a ramas insarcinata cantitatea de cafeina trebuie redusa la minim.
- Carnea de rechin sau pestele spada, fiind fie toxice, fie pestii au risc mare de infectare cu unii paraziti ce se transmit la om si ar putea afecta sarcina.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Dieta in preconceptie.