Mineralele si vitaminele sunt indispensabile unei diete sanatoase in timpul perioadei de sarcina.

9 Vitamina C

Vitamina C este esentiala pentru absorbtia fierului. Vitamina C ajuta la formarea globulelor rosii si creste rezistenta mamei si a fatului la infectii. In timpul sarcinii, femeia are nevoie de 2g/zi de vitamin C.

Surse de vitamina C

  • Citrice: portocale, grapefruit, mandarine, lamai
  • Fructe: fructe de padure, catina, coacaze, kiwi, pepene, struguri, prune, mere, gutui, piersici, caise, cirese, visine, rodii
  • Legume: broccoli, rosii, sfecla rosie, ardei rosu, patrunjel, rosii, varza.

10 Vitamina D

Vitamina D este necesara pentru absorbtia calciului. Produsele lactate, galbenusul, somonul sunt surse de vitamin D, dar si soarele!

Sub actiunea razelor solare, precursori ai vitaminei D aflati la nivel cutanat se transforma in vitamina D. Se recomanda minim 10-15 minute petrecute la lumina soarelui, de trei ori pe saptamana, pentru a asigura necesarul de vitamin D al organismului.

11 Zinc

Zincul este necesar pentru dezvoltarea sistemului nervos al fatului, pentru regenerarea celulelor si metabolism. Necesarul zilnic: 11mg/zi.

Surse de zinc:

  • Cereale integrale (ovaz)
  • Seminte:dovleac, susan, floarea-soarelui, mac
  • Nuci, migdale
  • Smochine
  • Fructe de padure
  • Carne
  • Lactate
  • Polen

sursa foto:sxc.hu, shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi pentru o dieta sanatoasa in sarcina!.