Alimentatia gravidei este foarte importanta deoarece, inainte de a veni pe lume, copilul depinde exclusive de alimentatia mamei. Alimentaia de dinaintea sarcinii, dar si din timpul ei, poate influenta sanatatea copilului.

  • Vitamina A se gaseste in galbenus, morcov, lapte, salata, marar ; lipsa acestei vitamine predispune la avort spontan, scaderea vederii, leziuni ale ochiului si pielii.
  • Vitaminele B sunt continute in carne de porc, vaca si pasare, oua, spanac, paine neagra; deficitul de vitamine B determina duerri muscular, disparitia poftei de mancre, umflarea picioarelor.
  • Vitamina C se gaseste in legume si fructe; deficitul de vitamina C provoaca oboseala, pierderi de sange, avort/ nastere prematura.
  • Vitamina D are un rol foarte important in metabolismul calciului; aceasta este fabricata de catre organism sub influenta razelor ultraviolete, dar se gaseste in cantitati mici si in ficat, galbenus de ou, unt.
  • Vitamina E joaca un rol important in pastrarea sarcinii si la mentinerea unei bune circulatii; se gaseste in zarzavaturi si lapte.

Sarurile minerale

Consulul de sare in exces, mai ales in ultimele luni de sarcina, favorizeaza la aparitia edemelor, deoarece sarea retine apa in organism - se umfla picioarele, fata, peretele abdominal- si apare cresterea in greutate.

Calciul si fosforul sunt necesare pentru dezvoltarea scheletului fatului, pentru organismul mamei si pentru alcatuirea unor reserve ce vor fi folositoare in perioada alaptarii. Aceste doua minerale sunt continute in lapte si derivate lactate.

Fierul este important pentru sinteza hemoglobinei, deficitul de fier fiind cauza anemiilor. Fierul se gaseste in carne, oua, zarzavaturi.

Bea cel putin 1,5 l de apa si consuma din fiecare categorie de alimente. Nu-ti face griji pentru eventualele kg in plus si gandeste-te la sanatatea copilului tau. Nu te ingrasi atat timp cat mananci sanatos si normal.

Alimente necesare zilnic in alimentatia gravidei:

  • Un pahar cu lapte
  • 1 ou
  • Cereal integrale
  • Legume
  • Fructe
  • Carne

Viitoarea mama trebuie sa aiba o dieta echilibrata, bogata in vitamine si fier. Glucidele si grasimile necesita atentie deoarece ele duc la kilogramele in plus, astfel nu se va depasi ratia normala. Se evita pe cat posibil ciocolata, bomboanele, zaharul, alimentele grase, fainoasele. Se recomanda consumul de alimente bogate in celuloza : fructe, legume, cereale integrale.

Un articol de Simona Prodanoiu


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ce mananci in timpul sarcinii?.