Ei bine, ca si aceasta fetita de 5 ani, poate ca ar fi cazul sa va revoltati, in loc sa va conformati unei stari de fapt impuse comercial. „De ce toate fetele trebuie sa cumpere lucruri roz, iar toti baietii trebuie sa cumpere lucruri de alta culoare?”, spune ea cu o revolta dragalasa.
Copiii ajung pe lume atat de puri, pentru ca mai apoi, societatea sa ii slefuiasca in fel si chip incadrandu-i intre atat de multe limite. Datoria parintilor, asa cum face tatal acestei fetite este aceea de a-si incuraja copiii sa isi puna cat mai multe intrebari in privinta a ceea ce ii inconjoara, fara a lua toate mesajele societatii "de-a gata", fara pic de discernamant. Nu credeti?
Revolta unei fetite de 5 ani impotriva strategiilor de marketing:
“- Nu ar fi corect ca toate fetele sa cumpere printese si toti baietii sa cumpere super-eroi, spune fetita
- De ce?, este intrebata
- Pentru ca fetele vor super-eroi si baietii vor super-eroi. Iar fetele vor lucruri roz, iar baietii nu vor lucruri roz.
- Dar de ce crezi ca e asa?
- Pentru ca… pentru ca… acele companii care au facut aceste lucruri vor sa pacaleasca fetele sa cumpere lucruri roz in locul lucrurilor pe care baietii vor sa le cumpere.
- Da, dar baietii pot cumpara lucruri roz daca vor, nu-i asa?
- De ce toate fetele trebuie sa cumpere printese? Unele fete vor super-eroi, alte fete vor printese, unii baieti vor super-eroi, alti baieti vor printese… Si atunci de ce toate fetele trebuie sa cumpere lucruri roz, iar toti baietii trebuie sa cumpere lucruri de alta culoare?”
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice
3 noi terapii celulare aprobate de FDA. 74% dintre studiile aflate în desfășurare sunt dedicate oncologiei
Cancerul de sân triplu negativ (TNBC) în România. Sondaj: 7 din 10 paciente chestionate cu TNBC au până în 50 de ani