Incepand de la o varsta frageda (4-6 ani), copiilor le pot fi furnizate informatii despre ce inseamna nutritia sanatoasa, informatii care sa duca la stabilirea unei relatii pozitive cu alimentele. Acest proces de invatare informal poate fi inceput acasa, avand parintii drept modele comportamentale.

dieta de slabire cu grapefruit

Mihaela Murgu este un talentat instructor de fitness si aerobic, fiind recunoscuta si in planul dansului. Mihaela si-a inceput cariera in fitness inca din 1997, iar de la 4 ani a inceput sa studieze baletul clasic si modern.

In prezent Mihaela Murgu lucreaza ca instructor la Body Shape by Mihaela Murgu, oferind totodata si sfaturi in domeniul nutritiei. Pe Mihaela o puteti gasi la sala, dar activeaza si ca antrenor personal ONLINE www.mihaelamurgu.com

Mihaela Murgu-Fitness si Nutritie- Expert Garbo www.mihaelamurgu.com

COPIII NU TREBUIE PUSI LA CURA DE SLABIRE

Incepand de la o varsta frageda (4-6 ani), copiilor le pot fi furnizate informatii despre ce inseamna nutritia sanatoasa, informatii care sa duca la stabilirea unei relatii pozitive cu alimentele. Acest proces de invatare informal poate fi inceput acasa, avand parintii drept modele comportamentale.

Conceptul de nutritie este abstract pentru copii si de aceea informatiile pot ajunge la ei doar daca sunt transpuse in activitatile de zi cu zi, care presupun contactul lor cu mancarea. Pregatirea meselor si a gustarilor cu explicarea calitatilor fiecarui aliment sau orele de “gospodarie” in care cei mici sa fie invatati sa aleaga corect un produs si chiar sa gateasca sanatos, sunt metode de insusire si practicare a cunostintelor legate de nutritie. Aceste obiceiuri bune deprinse la scoala/ gradinita pot fi duse si acasa, unde cateodata este nevoie sa fie “reeducati” bunicii si parintii care cred ca dulciurile sunt esentiale pentru dezvoltarea fizica si intelectuala a copilului sau ca mancarea reprezinta o dovada de iubire.

Ne nastem cu placerea pentru gustul dulce, slabiciune care nu trebuie cultivata si dezvoltata in primii ani de viata. Incercati sa eliminati complet din alimentatia copiilor zaharul rafinat. Fructele proaspete raman in continuare cel mai sanatos desert, indiferent de varsta. Indulcitorii artificiali nu prezinta niciun pericol pentru sanatatea copiilor, iar bauturile racoritoare “light” sunt o solutie rezonabila de inlocuire a sucurilor clasice.

Importanta micului dejun

Micul dejun reprezinta 25% din aportul caloric zilnic. Nutrientii care nu au fost consumati odata cu lipsa micului dejun nu vor putea fi recuperati mai tarziu, la pranz sau la cina, ci vor fi pierduti definitiv in acea zi.
Este esential ca inainte de a pleca la scoala copiii sa manance, acumuland astfel energia de care au nevoie pentru procesul de invatare. Un copil care nu a mancat dimineata va avea dificultati de concentrare si memorare, performante intelectuale scazute, o senzatie de foame accentuata spre ora 11:00 si tendinta crescuta de a consuma dulciuri si gustari preambalate.

Chiar daca ritmul vietii este foarte accelerat, incercati sa gasiti timp pentru a oferi celor mici un mic dejun luat in liniste: cereale cu lapte, paine cu unt, legume, branza, iaurt, sunca, oua, fructe – sunt nenumarate variante pentru a incepe ziua in forma.

Incurajati-i pe cei mici sa-si prepare singuri masa de dimineata, puneti in bucatarie si in frigider alimentele potrivite, la o inaltime accesibila lor. Veti castiga timp si ii veti responsabiliza.

Obezitatea infantila – o boala incurabila

Mostenirea genetica predispune la aparitia obezitatii, insa factorii de mediu (alimentatia defectuoasa si sedentarismul) joaca rolul decisiv. Iata un adevar trist si in acelasi timp infricosator: copiii obezi devin ulterior adolescenti si adulti obezi. Pentru ca departe de a fi o afectiune banala, care “trece” cu varsta, obezitatea ramane in continuare o provocare si o problema la care nu exista deocamdata nicio solutie.

Foto@shutterstock.com


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Nutritia la copii. Obezitatea infantila.