In cazul copiilor cu varsta cuprinsa intre 1 an si 3 ani trebuie excluse alimentele care ar solicita prea tare sistemul digestiv datorita dificultatilor de digestie, alimente de tipul: salatelor cu maioneza, sosuri grase, carne grasa etc.

Perioada sarbatorilor de iarna este fara indoiala una dintre cele mai placute perioade ale anului fiind un prilej de bucurie, odihna dar si un prilej de intalnire cu cei dragi. De cele mai multe ori, aceste intalniri sunt in jurul unei mese bogate cu numeroase bucate traditionale, bauturi racoritoare sau alcoolice. Mesele bogate organizate cu prilejul sarbatorilor sunt o tentatie, dar prezinta in acelasi timp si riscuri.

O categorie speciala dintre persoanele expuse la riscuri in cazul unui consum dezechilibrat de alimente sunt copii. In cazul lor este important ca alimentatia sa aduca elementele nutritive de baza, proteine calitative, glucide, lipide, minerale, vitamine intr-o proportie optima dezvoltarii si cresterii lor. In cazul copiilor foarte mici (sugar cu alimentatie diversificata) este important sa nu se introduca dintr-o data un aliment nou. Introducerea unui aliment nou trebuie sa se produca treptat intrucat tubul digestiv al copilului pana la 1 an nu este adaptat oricarui tip de alimentatie. alimentatie copii

De asemenea in cazul copiilor cu varsta cuprinsa intre 1 an si 3 ani trebuie excluse alimentele care ar solicita prea tare sistemul digestiv datorita dificultatilor de digestie, alimente de tipul: salatelor cu maioneza, sosuri grase, carne grasa, lebar, carnati, sarmale etc.

Dupa varsta de 3 ani copilul poate consuma si din alimentele “interzise” insa in cantitati moderate si fara asocieri care sa suprasolicite sistemul digestiv. Nu uitati insa faptul ca nu trebuie sa ii dati copilului dumneavoastra decat alimente provenite din surse “sigure”, proaspete si in conditii de igiena optime.

Copii sunt mai expusi decat adultii sa dezvolte reactii alergice de aceea e important sa evitati sa ii dati copilului dumneavoastra alimente cu potential alergen sau intens procesate, conservate, cu coloranti si aditivi.Si pentru ca indiferent cat de echilibrat ar fi consumul, in perioada sarbatorilor mancam oricum mai mult si mai diversificat, nu uitati sa efectuati exercitii fizice, chiar si numai plimbari alerte mai lungi, in fiecare zi, pentru a se consuma multitudinea de nutrienti consumati.

Informatii oferite de Centrul Medical Medsana


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ce trebuie sa stii despre alimentatia copilului tau de Sarbatori.