Pentru a avea o alimentatie corecta in timpul sarcinii, nu trebuie doar sa mananci mai mult, ci important este ce consumi. Chiar daca sunt necesare 300 de calorii in plus pe zi, mai ales in ultimele luni de sarcina, cand fatul creste rapid, acele calorii trebuie sa provina din alimente sanatoase, atent selectionate, pentru a contribui la buna crestere si dezvoltare a copilului.

Din dieta viitoarei mamici nu trebuie sa lipseasca vitaminele, atat acelea luate din alimente cat si din preparatele vitaminice speciale pentru sarcina. In afara acidului folic, trebuie sa existe un aport ridicat de vitamina C, D, B6 si B12. Singura vitamina care se poate acumula in organism este vitamina A, despre care se stie ca poate produce malformatii la fat. De aceea trebuie folosite in timpul sarcinii doar acele preparate de vitamine speciale pentru sarcina si alaptare.

De regula nu este recomandat un regim vegetarian in timpul sarcinii, pentru ca acesta nu poate asigura toate substantele necesare unei dezvoltari sanatoase a fatului. Daca totusi esti vegetariana, poti continua cu acest regim si pe timpul sarcinii, insa este necesar sa-ti informezi medicul cu privire la acest lucru. Se poate dovedi foarte dificil sa asiguri fatului substantele de care acesta are nevoie in conditiile in care nu consumi carne, lactate si oua. Vei avea nevoie de suplimente proteice, de B12 si vitamina D.

Dorintele alimentare din timpul sarcinii:

Multe femei se confrunta in timpul sarcinii cu o puternica dorinta de a consuma un anumit aliment.

Unele au aceste “pofte” pentru ciocolata, mancaruri condimentate, fructe, sau alimente comune precum cereale sau paine. Pentru altele acesta situatie se manifesta prin dorinta de a consuma produse non-alimentare. Oamenii de stiinta au incercat sa afle daca apetitul pentru un anumit aliment ar putea indica faptul ca organismul este deficitar in nutrientii continuti de acel aliment. Desi aceasta ipoteza a fost infirmata, inca nu este clar de ce apar aceste modificari de apetit.

Satisfacerea acestor dorinte alimentare este in regula, atata timp cat nu se fac excese, iar alimentele consumate sunt sanatoase atat pentru mama cat si pentru copil. In general, acestea dispar dupa primele trei luni de sarcina.

Alimente si bauturi care trebuie evitate in timpul sarcinii:

Dupa cum am mai mentionat, alcoolul trebuie eliminat complet. Nici o cantitate nu este considerata sigura in timpul sarcinii. De asemene, inainte de a lua diferite suplimente, vitamine sau produse naturiste, este indicat sa iti consulti medicul, pentru ca unele pot fi nocive pentru dezvoltarea fatului.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Alimentatia in sarcina.