Concediul a luat sfarsit, vacanta copiilor asemenea, asadar perioada distractiilor se incheie si incepe din nou activitatea zilnica, munca respectiv scoala/gradinita. Intotdeauna alimentatia din perioadele active trebuie sa fie una mai energizanta si care totodata sa asigure o digestie mai usoara.

Concediul a luat sfarsit, vacanta copiilor asemenea, asadar perioada distractiilor se incheie si incepe din nou activitatea zilnica, munca respectiv scoala/gradinita. Intotdeauna alimentatia din perioadele active trebuie sa fie una mai energizanta si care totodata sa asigure o digestie mai usoara.

regim copiiIn timpul sarbatorilor fiecare face excese mai ales cu privire la alimentatie. Preparatele grase din carne, sarmalele traditionale si cozonacii aduc un surplus caloric de pana la 4-5 ori mai mare decat necesarul zilnic al organismlui. Activitatea fizica din aceasta perioada este redusa, doar daca ati iesit la joaca cu copiii ati mai facut poate ceva mai multa miscare, insa in rest tendinta este spre odihna si relaxare, poate distractie in cadrul unor vizite. Atfel ca exista “conditiile prielnice” pentru a lua in greutate si totodata pentru a acumula tot felul de toxine in organism datorita mancarurilor grele, digestia fiind ingreunata, iar sistemele energetice destul de afectate.

Regimul post-Sarbatori recomandat intregii familii

Pentru ca Sarbatorile au venit cu excese alimentare, este nevoie ca in perioada imediat urmatoare sa se urmeze un regim usor detoxifiant, insa totodata care sa nu fie drastic si care sa asigure un aport energetic mai mare caci fiecare membru al familiei incepe activitatea.

Astfel in primele zile ale acestei saptamani se recomanda sa urmati atat ca printi, dar si copiii dumneavoastra, un regim usor, dietetic, bazat in special pe legume si fructe, precum si lacatte. Astfel ca dimineata puteti consuma felii de paine cu branza de vaca slaba sau cu miere, o cana cu lapte cu cacao, o ceasca de cafea pentru adulti, un iaurt, o banana, un bol de cereale cu lapte.

La masa de pranz, pentru adulti, daca doriti o cura de detoxifiere, este indicat sa consumati numai vegetale si lactate, fara produse din carne sau oua. Micutii insa au nevoie de proteine pentru ca se afla in crestere, astfel ca la masa de pranz este recomandata o supa sau ciorba si o portie de carne de pui sau peste cu garnitura de legume. Este recomandat sa evitati mancarurile prajite, indicat este sa preparati la gratar, la cuptor sau prin fierbere.

La masa de dupa-amiaza adultii pot lua o gustare mica, de exemplu un iaurt, fructe, salata sau o prajitura cu fructe (fara creme sau frisca). Copiii insa trebuie sa manance mai consistent, asadar le este recomandat un fel ca cele de la amiaza apoi fie o salata de legume, fie fructe. Trebuie invatati sa bea ceai, nu sucuri din comert, astfel ca este indicat sa le preparati un ceai de musetel si galbenele cu menta de exemplu, avand o aroma si un gust delicios.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Regim post-Sarbatori recomandat intregii familii.