Gimnastica pentru gravide

Sarcina creaza anumite probleme femeilor, disconforturi dintre care o parte ar putea fi atenuate prin gimnsatica medicala.

Sarcina creaza anumite probleme femeilor, disconforturi dintre care o parte ar putea fi atenuate prin gimnsatica medicala.

Gimnastica se poate dovedi foarte utila femeilor insarcinate, cu toate ca multora dintre acestea le este teama, avand impresia ca le-ar putea dauna. Beneficiile gimnasticii in timpul sarcinii sunt multiple:

- ajuta la eliminarea discomfortului,
- creste mobilitatea articulatiilor care sunt tensionate odata cu cresterea burticii, cum ar fi cele ale oaselor bazinului sau a coloanei vertebrale,
- creste oxigenarea fatului ajutand la o mai buna dezvoltare a acestuia si la cresterea gradului de inteligenta,
- ajuta intoarcerea venoasa,
- reduce tensiunea arteriala,
- pastreaza tonusul muscular,
- ajuta la cresterea elasticitatii perineului pentru momentul nasterii,
- invata femeia gravida sa respire si sa faca fata durerilor din timpul unei nasteri naturale etc.

Gimnastica pentru gravide

Gravidelor le sunt recomandate 4 tipuri de exercitii:
- gimnastica posturala
- exercitii Kegel
- gimnastica pentru respiratie
- gimnastica de relaxare

Gimnastica posturala ajuta femeia sa-si dobandeasca mobilitatea articulatiilor foarte necesara in sarcina in special prin o buna oxigenare a acestora. Femeia gravida sufera unele modificari posturale, coloana isi modifica curburile datorita cresterii burticii, centrul de greutate este de asemenea modificat, bazinul se dilata prin cresterea elasticitatii articulatiilor oasel bazinului, astfel ca toate aceste miscari pe care gravida le face cu ajutorul unor mingi elastice sunt deosebit de utile. De asemenea inima este ajutata prin gimnastica, inca dupa primul trimestru de sarcina sarcina inimii dublandu-se la femeia insarcinata. Aceste exercitii ajuta inima sa-si efectueze efortul de pompare a sangelui. Tot in timpul sarcinii intoarcerea venoasa este afectata, iesind in evidenta varicele manifestate prin dilatatii venoase mai ales la nivelul picioarelor unde de multe ori apar edeme si femeia isi simte picioarele grele, dureroase, fiindu-i obositoare deplasarea. Exercitiile care se practica in gimnastica pentru gravide amelioreaza destul de mult din toate aceste simptome. De asemenea se fac exercitii pentru a invata atitudinea pe care femeia va trebui sa o aiba in timpul travaliului.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Gimnastica pentru gravide.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.